قطع‌نامه شورای امنیت در تاریخ ۷۰ ساله بی‌سابقه بود/ هیچ‌یک از تأسیسات هسته‌ای تعطیل نخواهد شد
ظریف در صحن علنی مجلس:
وزیر امور خارجه گفت: اطلاعاتی که باعث مخل امنیت کشور می شود در اختیار بازرسان و کارشناسان قرار نخواهد گرفت اما علاوه بر تثبیت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ستانده عملی ما در عرصه مذاکرات این است که بزرگترین دستاورد ما مهر تایید شورای امنیت بر غنی سازی در ایران است که معمولا چنین امری در تاریخ ۷۰ ساله شورای امنیت بی سابقه بوده است.
تعداد نظرات: ۲۳
حمزه ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه
ناشناس
Germany
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
هرچی تو بنویسی ، منفی زیاد می گیره مگر اینکه تملق دولت راستگویان باشه.
حمزه ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
منفی بگیره بهتره تا مثبت-به تاریخ بنگر تا بفهمی یعنی چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
طلا دادیم خروس قندی گرفتیم
ناشناس
Germany
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
صالحی: "الآن ما 30 تن اورانیوم غنی شده نیاز داریم و 7 تن تا به امروز تولید کردیم."
بعد از اینهمه سال زحمت و با اینهمه تلاش ما حتی نتوانسته ایم یک سوم مصرف سالانه یک نیروگاه بوشهر را تولید کنیم. حالا با تعطیلی تولید سانتریفیوژ های پیشرفته و محدودیت کار نسل اول فعلی به فقط 5 هزار عدد، کی قرار است سوخت فقط یک سال آنهم فقط برای یک بوشهر تولید شود؟ وقت گل نی؟
sahar
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
بزرگترین سود غنی سازی که صدها میلیارد دلار از در آمد و امکانات کشورصرف آن شد ، توانایی ساخت ابزار باز دارنده اتمی‌ است که ایران با این توافق عملا از آن گذشت و این حمله آتمی آمریکا به ایران را هموار میکند. برای جهان واضح است که با سلاخهای معمول نمیتوان با ایران جنگید بنابراین سلاحهای اتمی تنها راهکار است که برای اینکار باید از عدم مقابله ایران با انها مطمئن شوند . اکنون با گرفتن حق غنی سازی و عقب انداختن کشور تا بیست و پنج سال که باعث فلج شدن صنعت هسته ای میشه به این هدف رسیدند. واکنشهای نتانیاهو هم ی سیاه بازی سیاسیه وگرنه امئن امریکا پای میز مذاکره به خاطر اسرائیل بوده و هیچ کسی به اندازه ی اونا از اینکه ایران حق غنی سازی نداره خوشحال نیست
منتقد سابق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
ان شاء الله...
اگر اين طور كه مسئولين محترم ميفرمايند باشد ما هم حمايت ميكنيم
و تا زماني كه رهبر عزيز حمايت ميكنند ما كاسه داغ تر از آش نميشويم.
در مقابل هم انتظار مردم از مسئولين، همان انتظار رهبر عزيزمان، يعني استفاده از هر فرصتي در جهت توسعه توليدات داخلي است كه همواره مورد تأكيد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
کاسه داغتر از آش یعنی چی؟ اولا: سیاست همیشگی مقام معظم رهبری حمایت از مسئولین بوده است. اما این به معنای تایید اعمال و رفتار آنها نیست. همنطور که خودشان فرمودند: من از مسئولین حمایت می کنم اما چک سفید امضا هم به کسی نمی دهم. ثانیا: ایشان بر متانت مردم و حفظ وحدت کلمه در عین بررسی متن توافق نامه تاکید کردند.پس چرا متن توافق را بررسی نمی کنید. مرگ بر جهالت و تقلید کورکورانه.بدون اینکه متن توافق نامه و قطعنامه را مطالعه کنن شادی می کنن.
منتقد سابق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
امّا آقا در سخنراني عيد فطر اولاً: تأكيد كردند كه مواردي رو كه غربي ها به خاطرش ما رو متهم كردند حالا خودشان امضاء داده اند كه حق ايران است و ...
ثانياً: در همون سخراني آقا فرمودند جزئيات توافق توسط مسئولين مرتبط در حال پيگيري است و مردم مثل هميشه صبر و حوصله كنند...
ناشناس
Germany
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
D. OTHER REACTORS
...
17.
Iran intends to ship out all spent fuel for all future and present nuclear power and
research reactors, for further treatment or disposition as provided for in relevant
contracts to be concluded consistent with national laws with the recip
ient party.
...
چرا برای نسل های آنیده هم تعهد می دهید. اگر مسلمان نیستید، حداقل به ایران و ایرانی هایی که بعدا در این مملکت زندگی می کنند رحم کنید.
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
آقایون دقت کنید.این قطعنامه بنابر فرمایش دستگاه محترم دیپلماسی بی سابقه است.اما نه از آن جهت که یک پیروزی است بلکه از آن جهت که یک شکست خود ساخته می باشد. زیرا تمامی قطعنامه های قبلی غیر قانونی بود و دستگاه دیپلماسی به این دلیل قاطع و به حق به خود اجازه می داد به هیچ یک از این قطعنامه ها عمل نکند. ولی این قطعنامه با توافق طرف ایرانی مستند به بند 7 است. این بند در مورد کشورهایی است که برای جهان خطر تلقی شده اند. این مسئله زمینه حمله به ایران را با امضای طرف ایرانی برای طرف غربی قانونی خواهد کرد. این کاری است که در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است.
در تایید فرمایش ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
فواد ایزدی کارشناس مسائل هسته ای در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی تا امروز ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بوده است اما عنوان می کرد ما این قطع نامه را قبول نداریم این در حالی است که اگر شورای امنیت ثابت می‌کرد جمهوری اسلامی تهدیدی برای امنیت جهان است در آن حالت ما باید ذیل بند ۴۱ فصل هفت می رفتیم.ین کارشناس مسائل هسته ای افزود: در حالیکه در قطعنامه جدید هر بند تاکید می‌کند که ایران ذیل بند ۴۱ است.



باقی ماندن ایران ذیل بند 41
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
ترجمه قطعنامه( خبرگزاری فارس):(آژانس) تصمیم می‌گیرد که بر اساس بند 41 منشور ملل متحد و پس از دریافت گزارش مذکور در پاراگراف 5:تصمیم می‌گیرد که تحت بند 41 منشور ملل متحد، 10 سال پس از روز پذیرش برجام که در سند برجام تعریف شده است، تمام تمهیدات این قطعنامه لغو گردند و هیچکدام از قطعنامه‌هایی که در زیرپاراگراف a از پاراگراف 7 گفته شد، نباید اجرا شوند. در این زمان، شورای امنیت به رسیدگی به مساله هسته‌ای ایران پایان می‌دهد و گزینه «عدم اشاعه» از فهرست موضوعات مورد توجه شورای امنیت خارج می‌شود.
حرفت کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عراقچی اعلام کرد: .... وی با بیان این‌که در این قطعنامه به بند 25 منشور سازمان ملل اشاره دارد و چند پاراگراف آن به بند 41 اشاره خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
ترجمه قطعنامه شورای امنیت باقی ماندن ایران را در ذیل بند 41 تایید می کند و این یک تهدیدی است که خود ما امضا کردیم.ببینید مثلا در قطعنامه آمده استکه: ذیل بند 41 منشور ملل متحد، تصمیم می‌گیرد که ظرف 30 روز از دریافت تذکر یکی از طرف‌های برجام در مورد موضوعی که یک کشور طرف برجام اعتقاد دارد مصداق عدم اجرای تعهدات ذیل برجام است، ادامه اجرای لغو مصرح در پاراگراف 7 (a) این قطعنامه باید به رأی گذاشته شود.
متن قطعنامه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
این بند قطعنامه واقعا یه فاجعه است:
ذیل بند 41 منشور ملل متحد، تصمیم می‌گیرد که اگر شورای امنیت یک قطعنامه ذیل پاراگراف 11 برای ادامه اجرای لغو مصرح در پاراگراف 7 (a) تصویب نکرد، آنگاه در نیمه شب به وقت گرینویچ سی‌امین روز پس از دریافت تذکر اشاره شده در پاراگراف 11 به شورای امنیت، تمام قوانین قطعنامه‌های 1696 (2006)، 1737 (2006)، 1747 (2007)، 1803 (2008)، 1835 (2008) و 1929 (2010) که بر اساس پاراگراف 7 (a) لغو شده بود، بایستی به همان نحوی که پیش از تصویب این قطعنامه اعمال می‌شد، اعمال شود.
متاسفانه ذیل بند 41 هستیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
اجرای برجام بر اساس قطعنامه
ذیل بند 41 منشور ملل متحد، تصمیم می‌گیرد که توصیه‌های کمیسیون مشترک مربوط به پیشنهادات کشورها برای مشارکت در یا اجازه فعالیت‌های مرتبط با هسته‌ای بیان شده در پاراگراف 2 ضمیمه B بررسی کند و چنین توصیه‌هایی بایستی تصویب‌شده در نظر گرفته شوند، مگر اینکه شورای امنیت قطعنامه‌ای در رد یک توصیه کمیسیون مشترک ظرف 5 روز کاری از زمان دریافت آن، صادر کند
بند بند ذیل بند 41
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
ذیل بند 41 منشور ملل متحد، تصمیم می‌گیرد که کشورهای عضو دخیل در فعالیت‌های مجاز پاراگراف 21، بایست اطمینان کسب کنند از اینکه: الف) تمام فعالیت‌های صورت‌گرفته، کاملا در انطباق با برجام هستند؛ ب) اطلاع دهد به کمیته شکل‌گرفته پیرو قطعنامه 1737 (2006) و در صورت ادامه، 10 روز پیش از چنین فعالیت‌هایی به کمیسیون مشترک؛ ج) الزامات مقتضی دستورالعمل‌ها به نحوی که در بخشنامه اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (INFCIRC) تبیین شده در قطعنامه 1737 (2006) به روزرسانی‌شده، رعایت شود.
فاجعه ترین بندها
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
در بیانیه قطعنامه آمده که: از همه کشورها خواسته می‌شود اجرای کامل برجام را از طریق بازرسی‌ تمام محموله‌ها به و از ایران، در اراضی‌شان از جمله بنادر و فرودگاه‌ها بر اساس اختیارات ملی و قانونی خود و منطبق با قوانین بین‌المللی به خصوص قانون دریا و موافقتنامه‌های بین‌المللی هوانوردی مربوطه و در صورتی که دولت‌ها دلایل متقنی دارند که تصور کنند که آن محموله مواردی را در بر دارد که تامین، فروش، انتقال یا صادرات آن‌ها بر خلاف مجوزهای برجام یا این بیانیه صورت گرفته، تسهیل کنند؛ و همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود در صورتی که دلایل متقنی وجود دارد که تصور کنند که یک کشتی مواردی را حمل می‌کند که تامین، فروش، انتقال یا صادرات آن‌ها بر خلاف مجوزهای برجام یا این بیانیه صورت گرفته، در بازرسی‌ها در آب‌های آزاد..
قطعنامه قانونی خطرناک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
«ابراهیم کارخانه، رئیس کمیته هسته ای کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، جمهوری اسلامی ایران از قبل قطعنامه های شورای امنیت را قبول نداشت و قطعنامه ها را غیر قانونی می دانست و به قطعنامه ها عمل نمی کرد، افزود: در قطعنامه جدید شورای امنیت اگر اقدامی در خصوص آن صورت گیرد به منزله پذیرش ایران است و این یعنی راه توطئه را به سوی کشور ما باز شده و امنیت کشور ما را با خدشه مواجه خواهد کرد.»دولت راستگویان با قبول این قطعنامه، امنیت ملی را به خطر انداخته است. مثلا در یکی از بندها آمده که بر طبق بند 41 در صورت یکسر شرایط در وقت نیمه شب به وقت گرینویچ رای گیری می کنند و تمامی قطعنامه های قبلی-این بار به طور قانونی و با امضای ایران -بر میگردد.قطعنامه های قبلی غیر قانونی بودن
قطعنامه های رزرو شده
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
محمد عسکری، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه صبح امروز در جمع اساتید دانشگاه دانشگاه های شیراز گفت:این قطعنامه ظاهرا ذیل ماده ۲۵ از منشور ملل متحد صادر خواهد شد؛ اما در بیش از ۱۰ مورد به ماده ۴۱ ارجاع داده و تحریم های آن را تمدید کرده است.ایران قطعنامه های پیشین شورای امنیت را غیرقانونی می داند، با این حال، در این متن نه تنها از این قطعنامه ها یاد شده؛ بلکه این قطعنامه ها رزرو نگه داشته شده و تحریم های آنها قابل بازگشت است.صدور این قطعنامه یک خطر جدی برای امنیت ملی ایران خواهد بود و باب باج خواهی های جدید از ایران را باز می کند.
قطعنامه، مجلس دور زده
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
قطعنامه میگوید:«پاراگراف‌های اجرایی1 - برجام را تصویب کرده و بر اساس جدول‌ زمان بندی تدوین شده در آن، خواستار اجرای آن می‌شود. بیانیه قطعنامه:چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، پادشاهی متحده، ایالات متحده و اتحادیه اروپا برداشتشان را یادآور می‌شوند که در پی تصویب قطعنامه‌ای که برجام را تائید کند،شورای امنیت تمهیدات عملی برای اجرای وظایف مقرر در این بیانیه، از جمله نظارت و حمایت از اجرای این تمهیدات توسط کشورهای عضو را انجام داده....» پس میبینید این قطعنامه مجلس ایران و سنا آمریکا را دور زده و پیشاپیش برجام را تایید کرده است.چه خبره؟؟؟؟؟؟؟چه می کنه این ظریف!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
+
ارسال نظرات
آخرین اخبار