به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ این خط کشتیرانی سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قرار است این کشتی نیمه مرداد در پایانه شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و900 کانتینر را تخلیه و بارگیری کند.
ایدنی افزود: : با سرمایه گذاری های انجام شده در مجتمع بندری شهید رجایی زمینه ورود کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با پهلو گیری کشتی کانتینر بر آندرومدا ، مجتمع بندری شهید رجائی در شمار 30 بندر بزرگ دنیا که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارد قرار می گیرد .
کشتی کانتینری آندرو مدا (ANDROMEDA)با 363متر طول و 15 و نیم متر آبخور، گنجایش حمل بیش از 11هزار کانتینر را دارد.
ایدنی گفت: کشتی بزرگ کانتینری خط سی ام ای سی جی ام که از مبدأ خاور دور عازم آب های خلیج فارس شده، 10 بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده است که بندر شهید رجایی بندرعباس به علت داشتن استانداردهای بین المللی یکی از این بنادر است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.
بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را داراست.
دو هفته گذشته نیز کشتی برمرهاون از خط کشتیرانی هانجین کره جنوبی در بندرشهید رجایی پهلو گرفته بود.
بندر شهید رجائی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با برخوداری از 18 دستگاه جرثقیل غول پیکر برای تخلیه و بارگیری کانتنیری و 41 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.