به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» روزنامه با اشاره به ولع خودروسازان برای افزایش مستمر قیمتها در شرایط رونق و رکود نوشت: خودروسازان داخلی همیشه بر طبل افزایش قیمت میکوبند؛ فرقی هم نمیکند که کشور در چه شرایط اقتصادی باشد؛ دلار ارزان باشد یا گران. در دوران تحریم باشد؛ یا پساتحریم. آنها هنوز هم اطمینان دارند هرگونه خودرویی تولید کنند، مشتری داخلی آن را میخرد و البته از روز تحویل هم برای برطرف کردن انواع نقص فنی به نمایندگی مراجعه میکند. با این حال خودروساز از تولیدات بیکیفیت خود شرم نمیکند و باز هم تولید میکند و میفروشد و پیوسته تقاضای افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارائه میکند. بدتر از همه آنکه بر سر شهروند ایرانی منت میگذارد که در حال ضرر و زیان است با این حال خودروی تولیدیاش را به قیمت مصوب میفروشد. در حمایت از بازار بیکیفیت خودروی داخلی نیز چندی پیش محمدرضا نعمتزاده اظهار داشت که خودرو ارزان نمیشود. بهگفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت خودروی داخلی تا زمانی که تورم وجود دارد، امکانپذیر نیست و نباید انتظار کاهش قیمت داشت...
مدیر شرکت پارسخودرو اعلام کرد، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در حال مذاکره برای خرید کمتر از نصف سهام این شرکت است. بهگزارش والاستریت ژورنال، ناصرآقامحمدی اظهار داشت: شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در حال مذاکره برای خرید بخش عمده سهام یا واحدهای تولیدی از شریک ایرانی خود است. با این حال سخنگوی شرکت رنو از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. منابع آگاه پیشتر گفته بودند در صورت لغو تحریمها، مدیران رنو سرمایهگذاری در شرکت پارس خودرو را بررسی خواهند کرد. گفتنی است شرکت رنو 5/562 میلیون دلار در حسابهای بانکیاش در ایران پسانداز دارد که به دلیل تحریمها نتوانسته آنها را خارج کند...درخواست خرید سهام پارسخودرو توسط فرانسویها در حالی صورت میگیرد که مسئولان شرکت رنو در زمان تحریم ایران برخلاف توافقات اقتصادی موجب شدند پارسخودرو زیان زیادی متحمل شود. همچنین شرکت پژو زیان بسیاری به ایرانخودرو تحمیل کرد، به همین علت مسئولان برای تعامل جدید با فرانسویها باید با استفاده از تجارب گذشته مانع از تکرار این اتفاقات شوند.