آخرین اخبار:
کد خبر:۴۳۳۹۲۲
بروغنی در گفتگو با ‌«خبرگزاری دانشجو»:

بازاریابی نقشه مسیریابی شرکت‌هاست

موسس اتاق بازاریابی ایران گفت : تهیه برنامه بازاریابی مانند یک نقشه مسیریابی برای صاحبان صنایع در جهت فرصت ها و تهدیدهای شرکت است.

حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه برنامه بازاریابی باید مبتنی بر واقعیات و فرضیات معتبر باشد گفت : اندازه سهم بازار ، فروش ، نقاط ضعف و قوت و همچنین ارزیابی دقیق و کامل از بازار مهمترین عوامل در تهیه برنامه بازاریابی است.


وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع باید تعریف دقیق و مناسبی از بازار هدف خود داشته باشند تا بتوانند بر اساس اطلاعات به دست آمده از نقاط ضعف و قوت سازمان خود برنامه بازاریابی را درست تدوین کنند افزود : ارتباط نزدیک با مشتری و داشتن مدیریت منعطف مهمترین عوامل در شروع ایجاد استراتژی بازاریابی است.

 

به گفته وی طراحی ، رنگ و نام تجاری از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی هستند و این در حالی است که یک نام تجاری قوی می تواند در ایجاد و حفظ بازار سازمان خود بسیار موفق باشد.

 

وی همچنین نوآوری مداوم را لازمه بقای شرکت عنوان کرد و اظهار داشت : برای موفق شدن ارائه محصول جدید به بازار باید با خلاقیت و در نظر گرفتن نیاز مشتری عمل کنیم.

 

بروغنی داشتن یک برنامه تبلیغاتی را استراتژی بازاریابی ضروری دانست و تصریح کرد : صاحبان صنایع نباید برای پایین آوردن هزینه ها از برنامه تبلیغاتی چشم پوشی کند زیرا برای داشتن کسب و کار موفق و ماندگاری باید تبلیغات انجام شود.

 

گفتنی است ؛ سایت اتاق بازاریابی ایران به نشانی اینترنتی www.otaghebazaryabi.ir   از کلیه فعالان حوزه بازاریابی و مدیران بازاریابی واحدهای تولیدی و توزیعی جهت ثبت نام و عضویت دعوت بعمل می آورد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار