به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، عباس صانعی مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی ضمن اعلام اینکه در بحث کاراکتر سازی در انیمیشن ها هنوز ضعف وجود دارد، اظهار کرد: «اگر انیمیشن خاصی برای کودکان و بزرگسالان تهیه کنیم و شخصیتی را که تمام ارزش های ملی، مذهبی کشورمان را در دل خود گنجانده باشد معرفی نماییم، حتما مخاطب به تماشای آن خواهد نشست و نسبت به عرضه ی محصولاتی که این برند را دارا هستند، بی تفاوت نخواهند بود».
مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی در ارتباط با ملزوماتی که تولید کننده برای توزیع محصولات نوشت افزار خود باید به کار بگیرد، گفت: «تولید کنندگان ما هم باید به برند سازی قهرمان و اسطوره های ملی مذهبی کشورمان اهمیت بدهد، هم نیاز بازار و مشتری را بررسی کند تا در زمان فروش بتوانند، سود خوبی را کسب کنند».
صانعی تصریح کرد: «به عنوان مثال کاراکتر مختار در سریال "مختارنامه" به شدت مورد توجه مردم ومخاطبان تلویزیون قرار گرفت، خب این کاراکتر با توجه به شخصیت و شهرت سرسام آوری که کسب کرده، به راحتی می تواند تبدیل به برند شود، پس مقداری بیشتر باید به سمت خلاقیت حرکت کنیم».
وی در آخر اضافه کرد: «از تمامی مسئولان درخواست می کنم که توجه خاصی به این نمایشگاه از خود نشان بدهند و همینطور از مردم توقع حمایت از تولید ملی را دارم، امیدوارم با کمک هم به آبادی کشورمان کمک کنیم».
شایان ذکر است نمایشگاه ایران نوشت، از 27 مردادماه تا 6 شهریورماه، به همت مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همه روزه از ساعت 10 تا 22، در محل مرکز آفرینش های کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می گردد.