به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ معاون بازاريابي و فروش گروه صنعتي ايران خودرو با اعلام اين خبر اظهار كرد: در مردادماه سال 93 تعداد فروش محصولات ايران خودرو بهصورت تجميعي 41 هزار و 541 دستگاه بود كه اين عدد در مردادماه 94 به بيش از 44 هزار دستگاه رسيد.
مصطفي خان كرمي اظهار كرد: اين افزايش فروش در حالي صورت گرفته است كه در ماههاي اخير به دلايل گوناگون بازار خودرو در ركود به سر ميبرده، اما گروه صنعتي ايران خودرو با ايجاد و اجراي طرحهاي مختلف فروش، علاوهبر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزايش آن نيز شد.
وي در ادامه به دلايل ركود بازار خودرو در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: علاوهبر عوامل كلان اقتصادي مانند كاهش قدرت خريد مردم، فضاي رواني ايجاد شده پس از توافق هستهاي باعث شده تا مردم منتظر كاهش قيمت خودرو باشند، در حالي كه قيمت خودرو تابع شرايط واقعي اقتصادي است و به صرف توافق سياسي محصولي كاهش قيمت نخواهد داشت.
معاون فروش ايران خودرو افزود: در صورتي ميتوان قيمت خودرو را كاهش داد كه عوامل موثر بر قيمت تمام شده محصول مانند بهاي خريد مواد اوليه، دستمزد و حقوق و نرخ تسهيلات بانكي كاهش پيدا كند، در حالي كه ارزاني در هيچيك از اين عوامل روي نداده است.
خان كرمي افزود: گروه صنعتي ايران خودرو دور تازهاي از همكاريهاي بينالمللي را آغاز كرده و با جديت تمام بهدنبال ايجاد تنوع در سبد محصولات خود است، اما ورود و توليد محصولات مشترك با خودروسازان جهاني مستلزم فرآيندي است كه دوسال زمان لازم دارد و انتظار ورود خودروهاي جديد در دو ماه آينده دور از ذهن است.