به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از کرمان، نمایشگاه خط «قرآنی و عاشورایی» با ۲۰ اثر نفیس از محمد حسین مؤدب، مبتکر خط «پریشان» با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در دانشگاه آزاد واحد بردسیر گشایش یافت.
وحید خطیبی، رئیس دانشگاه آزاد بردسیر در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه با اشاره به نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ و هنر گفت: دانشگاه آزاد همراه پیشگام در زمینه توسعه فرهنگی و هنری جامعه بوده است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد بردسیر رسالت فرهنگی خودش را با نقش آفرینی دانشجویان و اساتید هنرمندش محقق خواهد ساخت.
رئیس دانشگاه آزاد بردسیر بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه خط قرآنی و عاشورایی نشان از همگامی فعالیتهای فرهنگی با فعالیتهای علمی، پژوهشی و ورزشی دارد.
حجت الاسلام اسماعیل ایزدی، مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بردسیر نیز در این مراسم به ایجاد روحیه نشاط فرهنگی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: تقویت روحیه نشاط فرهنگی و هنری و باورهای دینی و معنوی از اهداف برگزاری چنین نمایشگاههایی است.
وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد بردسیر از پتانسیلهای بسیار خوبی برای فعالیتهای قرآنی و هنری برخوردار هستند.
ایزدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت این دانشجویان و اساتید بتوانیم موجبات رشد و شکوفایی دانشگاه و کشور را فراهم کنیم.
لازم به ذکر است، محمدحسین مؤدب «عضو مجمع نمایندگان شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران» و «بازرس انجمن خوشنویسان کرمان» بوده و توانسته است با الهام از خطوط کرشمه، ثلث و شکسته نستعلیق توانسته خط جدیدی به نام «پریشان» را ابداع کند.
این هنرمند خلاق برای اولین بار در جهان، کتابت و تذهیب قرآن کریم را با خط ابداعی «پریشان» و در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر شروع کرده و تا کنون شش جزء از آن را به رشته تحریر درآورده است.
این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد بردسیر در شیراز متولد شده و خوشنویسی را از سنین کودکی نزد پدرش استاد جمال الدین مؤدب آموخت.
محمدحسین مؤدب در زمینه نوازندگی و تذهیب نیز به صورت حرفهای فعالیت دارد به طوریکه در سن هشت سالگی موسیقی را با ساز سنتور نزد زنده یاد خلیل برهانی آغاز و پس از آن در محضر استاد سعادت ارجمند تلمذ کرد.
وی ساز تار را در محضر استاد منشیزاده و استاد توحیدی فرا گرفت. مؤدب در چهارمین جشنواره موسیقی استان شرکت و مقام سوم در رده سنی «ج» در رشته تار و سه تار را کسب کرد. این هنرمند با گروههای موسیقی اصیل ایرانی مانند «مشتاق» و «ارفع» با نوازندگی سازهای تار، سه تار، دیوان، دف، بم تار و کوزه همکاری نزدیک و فعالی داشته است. وی تذهیب را در سال ۱۳۷۸ به مدت یکسال نزد همایون فرا گرفته و پس از آن بهصورت خودجوش ادامه داده و با تغییراتی در نوع رنگ آمیزی، نوع طراحی و تلفیقی از طراحی کاشیکاری و تذهیب، سبک کار و فعالیت هنری را به نام خود تغییر داد.
نگارش کتاب آموزش خط تحریری و حضور فعال در نمایشگاههای فرهنگی و هنری از دیگر فعالیتها و افتخارات هنری این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد بردسیر است.