رئيس شوراي شهر تهران:
شوراي شهر براي رواج معماري سنتي هيچ اقدامي انجام نداده است
رئيس شوراي شهر تهران گفت: شوراي شهر بايد با همكاري شهرداري، معماري سنتي را دوباره به پايتخت بازگرداند، اما در اين باره هنوز هيچ فعاليتي صورت نگرفته است.
به گزارش خبرنگار شهري «شبكه خبر دانشجو»، مهندس مهدي چمران صبح امروز در سي و سومين جلسه علني شوراي شهر تهران اظهار داشت: مدت هاست معماري سنتي ايراني كه هويت ملي و مذهبي ما بود، در ساختمان سازي ها استفاده نشده و شوراي شهر نيز تا كنون كاري براي رواج آن انجام نداده است.
وي افزود: معماري گذشته بر اساس نيازمندي هاي روحي، رواني و جسمي انسان ها بوده، ولي امروز فقط فضايي براي زندگي انسان ها در مدت كوتاه ساخته مي شود.
رئيس شوراي شهر تهران تصريح كرد: شهرداري بايد بتواند با معماري نيازهاي جسمي و روحي مردم را برطرف كند؛ اين در حالي است كه هيچ توجهي به اين موضوع نمي شود.
چمران خاطرنشان كرد: در كشور ما ساختمان سازي به صورت بي هويت باب شده است كه شهرداري ها بايد طرح خاصي را براي رواج معماري سنتي در نظر بگيرد./انتهاي پيام/
لینک کپی شد
گزارش خطا