ارسال اطلاعات اقتصادي موثرترين عامل گسترش مبادلات تجاري است‏
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۶۵۹۸
‏ مديرکل دفتر اروپا و آمريکاي سازمان توسعه تجارت ايران: ‏

ارسال اطلاعات اقتصادي موثرترين عامل گسترش مبادلات تجاري است‏

ارسال اطلاعات اقتصادي از بازارهاي هدف به منظور اطلاع رساني به بخش خصوصي داخلي، در گسترش ‏مناسبات تجاري ايران با کشورهاي ديگر بسيار موثر است.‏

به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، عبدالحميد اسديان، مديرکل دفتر اروپا و آمريکاي سازمان توسعه تجارت ايران ‏با اشاره به اينکه 180 کشور جهان به عنوان هدف صادراتي طبقه‌بندي شده است، گفت: سال گذشته وزير ‏امور خارجه عنوان کرد که مهمترين اولويت هر سفارتخانه‌اي رفع مشکلات اقتصادي شرکت‌هاي ‏خصوصي است و بر همين اساس تمام فعاليت‌هاي سازمان توسعه تجارت ايران از جمله انتخاب کشورهاي ‏هدف و توسعه اقتصادي با آن کشور با سفارت ايران در آن کشور هماهنگ مي شود.‏

وي درخصوص انتظارات سازمان توسعه تجارت از کارشناسان اقتصادي تصريح كرد: ارسال ‏اطلاعات اقتصادي در زمينه قوانين و مقررات تجاري، گمرکي، مناقصات، حجم مبادلات تجارت دو کشور، ‏اعلام قراردادهاي تبعيض آميز و غيره براي فعالان اقتصادي بسيار کارآمد است.‏

مديرکل دفتر اروپا و آمريکاي سازمان توسعه تجارت ايران افزود: اطلاع رساني از تحولات تکنولوژي، ترغيب افراد با نفوذ کشورهاي هدف جهت ديدار از بخش ‏هاي اقتصادي ايران، معرفي منابع فروش کالاهاي کشورهاي هدف با توجه به قيمت و کيفيت، ارائه تحليل ‏در خصوص ايجاد مراکز اقتصادي ايران و پيگيري مفاد اسناد مبادله شده ميان دو کشور از ديگر انتظارات ‏سازمان توسعه تجارت است.‏

اسديان که در کارگاه آموزشي کارشناسان اقتصادي اعزامي به سفارتخانه‌ها و نمايندگي‌هاي ايران در خارج ‏کشور سخنراني مي‌کرد، تاکيد کرد: بايد بخش خصوصي که در کشورهاي هدف فعاليت مي‌کنند، ترغيب ‏شوند و وکلاي حقوقي براي پيگيري قانوني قراردادهايشان بگيرند و اين سازمان طرحي را پيگيري مي‌کند که ‏بتواند اعتباراتي را براي کمک به اين امر اختصاص دهد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار