مصداقها، اقدامات و اهداف استكبار تشريح شد
به گزارش خبرنگار سياسي «شبکه خبر دانشجو»، در نشست عصر بيداري كه ديروز 12 آبانماه در دفتر مركزي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها برگزار شد، دبير انجمن اسلامي دانشجويان تاجيكستان گفت: در قرآن استكبار در هر شكلي حرام و قبيح شناخته شده است، با وجود قوانين و سازمانهاي بين المللي كه هر كشور را آزاد فرض مي كنند و در قرن 21 كه صداي شعارهاي دموكراسي از همه نهادهاي بينالمللي بلند مي شود، خونينترين و وحشيانهترين همين قرن است.
بهرام جان عظيم اف با اشاره به هدف سلطهپذيري استكبار، افزود: چرا آفريقا با اينكه بيشترين معادن را و آسيا بيشترين منابع را در جهان دارد باز هم فقيرترين كشورها هستند.
محمد احمد الحاج، نماينده دانشجويان سودان نيز گفت: مسجدالاقصي براي فلسطيني ها نيست بلكه وقف جهان اسلام است همان طور كه مسجدالنبي(ص) و مسجد الحرام است.
وي افزود: اخيرا در برخي كشورها، جنشهايي در مقابل استكبار ايستاده اند و به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه، راه مقابله است و مقاومت لبنان و غزه ثابت كرد كه مذاكره هيچ نفعي ندارد.
احمد الحاج با اشاره به اينكه متاسفانه برخي كشورهاي عربي از طريق نشتسن در ميز مذاكره باعث تسلط بيشتر اسرائيل به فلسطين شده اند، تصريح كرد: امروز كه شاهد درگيريها در مسجد الاقصي هستيم من هيچ عكسالعملي از طرف كشورهاي اسلامي نميبينم.
در ادامه اين نشست محمد محسن، نماينده انجمن دانشجويان لبنان، گفت: ما يك دشمن هميشه بيدار داريم و از موقع پيروزي انقلاب اسلامي، ما به عنوان تروريست معرفي شديم و اين افتخار است
محمد محسن افزود: مقاومت لبنان در 25 سال به نتايج خيلي خوبي رسيده است كه انسان به تكليف خود كه از ولي فقيه خود مي گيرد عمل كند كه در آن صورت همه چيز به خصوص دشمنان در تسخيرش مي شود.
وي با بيان اينكه اسرائيل در بن بست قرار گرفته است و آنها هر كاري مي كنند به نفع ما تمام مي شود و اگر بجنگند ما پيروز ميشويم و اگر نجنگند ما قويتر مي شويم، اظهار داشت: ما نتايج غيرمنتظره زيادي داشتيم و تكليف ما جنگيدن بود و جنگيدن ما با هيچ محاسبه مادي نبود فقط تكليف بود.
محمد محسن ادامه داد: در جنگ 33 روز اسرائيل بزرگترين خدمت را به ما كرد، با حمله اسرائيل كل دنيا تظاهرات شد و دنيا شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را سردادند.
روح اله جعفري، دبير مجمع فرهنگيان و دانشگاهيان افغان هم اظهار داشت: هدف اصلي استعمار واضح و روشن است آنها مي خواهند از منابع كشورهاي اسلامي استفاده كنند.
وي با طرح اين سوال كه آيا امروز راز عقب ماندگي ما اسلامي گرايي است يا غربگرايي، گفت: اگر اسلام پاسخگوي نيازهاي امروزي نيست، نمي توانست در دورههاي سيطره نظامي، علمي و فرهنگي بر جهان داشته باشد و ما اگر آن اسلام ناب محمدي(ص) مد نظر امام(ره) را پياده كنيم به اين شكوه دوباره مي رسيم.
جعفري با اشاره به اينكه تقديرگرايي محض در اسلام ما را به بيراهه مي برد و بايد به مردم آگاهي داده شود، افزود: امروز همه آزادگان در جهان اسلام ضد استكبار هستند و اين دولتها هستند كه با تهديدهاي سياسي و تطميع آلت دست استكبار هستند.
همچنين در اين نشست عبدالستار شيخ، نماينده انجمن دانشجويان پاكستان، گفت: اگر وحدت و بيداري در جامعه مسلمين نباشد استكبار به سراغمان مي آيد و امروز استكبار جهاني به بهانه آزادي وارد فضاي كشورهاي منطقه شد و كشتار مردم مظلوم را آغاز كرد.
وي با بيان اينكه مقاومت 33 روزه لبنان ثابت كرد كه مي توانيم جلوي قدرتهاي جهاني به پيروزي برسيم، گفت: امروز استكبار خيلي راحت مي آيد در شمال پاكستان كشتارهايي انجام مي دهند.
محمد شعلان، نماينده انجمن دانشجويان يمن نيز تصريح كرد: كفر هميشه سعي مي كند پيروز شود و كشورهاي استكبار و استعماري براي اسلام خير نمي خواهند فقط مي خواهند حكومت كنند.
وي ادامه داد: بعضي ها فكر مي كنند آمريكا خوب است ولي اشتباه مي كنند بوش جنگ صليبي را جنگ مقدس مي داند و خودش را براي جنگ آرماگدون آماده مي كنند.
شعلان با بيان اينكه ما بايد طبق گفته قرآن باهم متحد شويم و الان ايران كشوري هست كه همه مسلمانان به آن افتخار مي كنند، اضافه كرد: امروز مثل ديروز نيست كه ملتها با يك تشر تسليم شوند و خداوند راه مقاومت را در قرآن براي ما ترسيم كرده است.
رضا الباشا، نماينده جمعيت الموده سوريه هم اظهار داشت: بيداري جهان اسلام از زمان امام خميني(ره) شروع شد و جنبش هاي سني و شيعي از امام تكليف گرفتند و استكبار احساس خطر كرد و بر عليه ايران جنگ به راه انداختند ولي ايران پيروز شد.
وي رسانههاي عربي مانند امبياس و العربيه را براي مخدوش ساختن چهره اسلام و مقام معظم رهبري دانست و ابراز داشت: مدير شبكه العربيه مي گويد خاورميانه جديد فقط از راه رسانه به وجود ميآيد و متاسفانه ما از رسانه كمتر استفاده ميكنيم.
الباشا تصريح كرد: يكي از سياستهاي استكبار جهاني براي عقيم كردن اتحاد شيعه و سني است مثل حادثه جنوب سيستان و آنها ميخواهند بين شيعه و سني و شاخه هاي سني اختلاف بياندازند.
وي راه اول استكبار را رسانه و راه دوم تفرقه عنوان كرد و افزود: ايران در درجه اول و كشورهاي لبنان، فلسطين و سوريه در درجه بعدي تفرقه اندازي استبكار است و اگر شما با احمدينژاد اختلاف داريد 4 سال ديگر او مي رود ولي اگر استكبار بيايد هرگز نخواهد رفت.
در ادامه اين برنامه ظافر رجب، نماينده اتحاديه دانشجويان عراق گفت: شايسته تبريك است شهادت دانش آموزان ايران در 13 آبان و اين يك افتخار است كه حتي كودكان ما اين آگاهي را دارند كه مي آيند اين طور شهيد مي شوند.
وي افزود: اعتراض امام(ره) به شاه باعث شد كه از ايران برود و وقتي به تركيه و عراق رفتند شخصيت امام بين المللي شد و الگوي مبارزات جنبشهاي كشورهاي اسلامي شد و در اين زمينه شهيد محمدباقر صدر يك دليل واضح است.
ظافر رجب اضافه كرد: نقشههاي استكباري براي همه واضح است، ملتها بيدارند و اين را بايد منعكس كنيم و نقش علما و انديشمندان اسلامي نه تنها روشنگري بلكه جهتدهي به اين روشنگري ها نيز بايد باشد.
در پايان اين برنامه يحيي اميري، دبير مجمع فرهنگي اجتماعي دانشجويان افغان، نيز گفت: استكبار ريشته در تاريخ بشريت دارد در قرآن 37 بار ذكر شده كه 30 بار به شيطان و 7 بار كافر و نتيجه ميگيريم كه استكبار به شيطان نزديكتر است.
وي ادامه داد: اغلب كشورهاي اسلامي مصرف كننده هستند و اگر ما توليدات اقتصادي استكبار را مصرف نكنيم آنها ورشكست خواهند شد. /انتهاي پيام/