پرداخت خسارت تا 500 هزار تومان بدون كروكي
به گزارش گروه اجتماعي «شبکه خبر دانشجو»، فرشباف ماهريان، رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران اين موضوع را در بخشنامهاي براي اجرا به مديران عامل شركت هاي بيمه ابلاغ كرد.
بر اساس اين بخشنامه، در حوادث رانندگي منجر به خسارت هاي مالي كه بين دو طرف حادثه اختلاف نظر وجود داشته و يا خسارت بيش از 500 هزار تومان بوده و يا منجر به صدمات بدني (جرح يا فوت) شده باشد و همچنين در هر حادثه رانندگي كه يكي از وسايل نقليه طرف تصادف، اتوبوس يا كاميون با ظرفيت بيش از 6 تن باشد، راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مانند گذشته به اعزام كارشناس و تهيه و ارائه گزارش اقدام خواهد كرد.
متن بخشنامه رئيس كل بيمه مركزي به مديران عامل شركت هاي بيمه كه بر اساس توافق به عمل آمده با راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي صادر شده، به اين شرح است:
پيرو توافقات و هماهنگي به عمل آمده با راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در جلسه مشترك 10 آبان ماه جاري و در جهت فراهمسازي زمينه لازم براي اجراي قانون جديد بيمه شخص ثالث و به منظور ايفاي نقش بيشتر صنعت بيمه كشور در حل مشكلات ترافيكي و تسهيل امور زيانديدگان و مقصرين حوادث رانندگي، مراتب زير جهت اجرا ابلاغ ميشود:
1- از اول آذر 1388 سقف پرداخت خسارتهاي مالي بدون نياز به ارائه كروكي پليس براي حوادثي كه فقط منجر به خسارت مالي شده باشد و طرفين تصادف در مورد مقصر حادثه اختلاف نداشته و در زمان وقوع حادثه داراي بيمهنامههاي شخص ثالث معتبر باشند، در همه نقاط كشور به 5 ميليون ريال افزايش مييابد.
2- در حوادث رانندگي منجر به خسارت مالي كه يكي از وسايل نقليه طرف تصادف اتوبوس و يا كاميون با ظرفيت بيش از 6 تن باشد، به دليل مشكلات موجود و محدوديتهاي عبور و مرور اين قبيل وسائل نقليه، راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كمافيالسابق نسبت به اعزام كارشناس و تهيه و ارائه گزارش حادثه اقدام خواهد کرد.
3- در مورد همه وسايل نقليه موتوري زميني، چنانچه طرفين حادثه در مورد تعيين مقصر حادثه اختلافنظر داشته باشند و يا مقدار خسارت مالي وارده به وسيله نقليه زيانديده بيش از 5 ميليون ريال باشد و يا حادثه منجر به صدمات بدني (اعم از جرح يا فوت) شده باشد، راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نسبت به اعزام كارشناس وتهيه و ارائه گزارش حادثه اقدام خواهد كرد.
گفتني است، اين بخشنامه در 13 آبان ماه جاري صادر شد و رونوشت آن در اختيار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت./انتهاي پيام/