قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: این طرح محصول تلاش یک و نیم ساله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است که همه دستگاه های ذیربط برای این امر نظرات خود را ارائه کردند و حتی در جلسات کمیسیون مباحث پیرامون آن مطرح شد و در واقع بعد از شنیدن بسیاری از درخواست ها و شکوه ها طرح سنجش پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی کامل و ارائه شد.
وی افزود: در این طرح به دو محور اساسی می پردازیم که محور اول سیاست های متمرکز و روش پذیرش دانشجو است که باید نظام در آن اشراف نسبی داشته باشد همچنین بارم بندی هایی که برای پذیرش وجود دارد باید منطقی و درست باشد و شاخصه ها مانند آزمون کتبی، سوابق تحصیلی کاملا مشخص باشد.
جعفری تاکید کرد: نکته ای که وجود دارد درباره موضع گیری برخی نهادهاست که کار خوب را در مقابل یک جبهه سازی قرار می دهند در این طرح دانشگاه های غیردولتی نیز مورد اشراف قرار گرفته اند و باید آنها هم از طریق وزارت علوم پذیرش دانشجو کنند و مجوز از وزارت علوم اخذ شود.
وی در ادامه بیان داشت: ما فکر می کنیم برخی از اینکه می خواهد روش پذیرش ساماندهی و کنترل شود و جلوی پذیرش بی قاعده گرفته شود آشفته شده اند و به دنبال راهکاری هستند که آن را مغایر با اصول نظام و قانون اساسی و نظام آموزشی نشان دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی به دنبال راهکار هستند که بگویند این طرح با اصل نظام منافات دارد و تلاش های زیادی هم شده و مواردی را هم به شورای نگهبان ارائه کردند که شورا مصوبه مجلس را نپذیرد ولی مسلما شورای نگهبان راه درست خود را ادامه می دهد.