به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ثبت نام جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده کشور از 12 بهمن ماه آغاز شده است، گفت: با توجه به تمدید صورت گرفته تا عصر روز گذشته بیش از 8 هزار و 174 مالک تاکسی فرسوده شهر تهران در دفاتر پیشخوان دولت حاضر و در طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده ثبتنام کردهاند.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طرح به خودروهایی، تاکسی فرسوده اطلاق میشود که عمر آنها بیش از 10 سال باشد، گفت: متاسفانه خودروهای تاکسی تولید سال 84 مشمول این طرح نیستند.
وی تصریح کرد: با وزارت کشور رایزنی شده که با توجه به پرشدن تنها نیمی از ظرفیت در نظر گرفته شده در کل کشور برای این طرح، مهلت ثبت نام مجددا تمدید شود. در عین حال انتظار داریم با مساعدت وزارت کشور خودروهای سال 84 نیز مشمول این طرح شوند
به گفته تشکری هاشمی در صورت مشمول شدن خودروهای فرسوده سال 84 در این طرح بیش از 5 هزار خودروی فرسوده دیگر شهر تهران نیز میتوانند نوسازی شوند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بسیاری از تاکسیرانان نیز استقبالی برای نوسازی نشان ندادهاند، گفت: با توجه به اینکه نوسازی تاکسیهای فرسوده از سویی احقاق حقوق شهروندی نیز محسوب میشود، شهرداری تهران پیگیر حق و حقوق شهروندان بوده و مصوباتی خواهیم داشت تا آن دسته از تاکسیرانانی که تمایل به نوسازی ندارند نیز در این طرح شرکت کنند .
وی با بیان اینکه برخی رانندگان تاکسی داران معتقدند تسهیلات ارایه شده سنگین بوده است، تصریح کرد: دوران وامهای 4 درصد پایان یافته و در شرایطی که تسهیلات بانکها با سودهای کلان تر ارایه میشود، سود 16 درصد برای نوسازی تاکسیهای منطقی به نظر میرسد، البته شهرداری تهران تلاش میکند در کنار تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی کمک کند .
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا پایان خردادماه سال 95 بیش از 15 هزار تاکسی فرسوده تهران نوسازی شوند.