محمد صادقی، دبیر تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز، پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: شور و نشاط انتخاباتی میتواند به پیشبرد انتخابات کمک کند؛ مسئله ای که اکنون درجامعه مطرح است، این است که اصلاح طلبان مردم را برای اینکه افراد به قول خودشان افراطی و تندرو وارد مجلس(خبرگان وبخصوص شورا اسلامی) نشود، ترقیب به شرکت درانتخابات میکنند.
وی افزود: از سوی دیگر جناح اصولگرا در حال کوبیدن دولت و اصلاح طلبان هستند و بدین طریق میخواهند ملت را پای صندوق های رأی بیاورند؛ در این میان اشخاص و بزرگان این طیف ها مسئول هستند و گاهآ شاید ایدئولوژی خود آنان بر تخریب طرف مقابل باشد.
دبیر تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز خاطرنشان کرد: افراد بسیاری که باحرف هایی نسنجیده و نابجا گذشته خود را به دست فراموشی سپردند و بسیاری از هواداران خود را بدین سان از دست داده اند.
صادقی با بیان اینکه از دیگر موارد تاثیر اشخاص برحضور یا عدم حضور مردم حرف ها، سخنان و مصاحبه های آنهاست، تصریح کرد: در این شرایط است عده ای که ایشان را بعنوان فردی انقلابی، متدین وملی گرا می دانستند، دچار شک و تردید می شوند و بر سر دوراهی می مانند که رأی بدهند یا ندهند.
وی ادامه داد: این کار باعث ایجاد علامت سئوال هایی در ذهن افراد می شود که اگر فرد کاندید نماینده مجلس هم شود، سالی چندمیلیون حقوقش خواهدبود؛ اما میآید و چند صد میلیون خرج تبلیغات می کند؟!
دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: حضرت امام خامنه ای همانند طبیبی حاذق نسخه ای شفابخش آماده کرده اند که برای همگان قابل استفاده است.
صادقی با اشاره به بیانات رهبری پیرامون کاندید اصلح و انتخاب اصلح بیان کرد: فرض که عده ای آقای شماره یک که از خواص هستند را قبول دارند، حال ایشان می آید با عده ای دیگر لیستی می دهد که این لیست با حرف ها و سخنان مقام معظم رهبری در تعارض است؛ نقش بزرگان و خواص در این لیست ها مشخص می شود.
وی خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه تمام تلاشمان را کنیم که باید درست انتخاب کنیم، حال اگر در آخر با وجود تلاش مان انتخاب درستی صورت نگرفت، خدا ما را می بخشد.
دبیر تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به تبلیغات بیش از حد برخی از کاندیدا تصریح کرد: چه بسا پشت سربسیاری از این افراد کسانی متمول و پولدار که برای کارهای عظیم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خود را کاندیدایی را این چنین غرق در پول می کنند وجود دارند؛ اما در اکثر موارد اینگونه تبلیغات تاثیر معکوس دارد.
صادقی در آخر با بیان اینکه بسیاری از این تبلیغات گزاف برای رفتن به مجلس و جناحی وحزبی کردن آن است، گفت: ملت فهیم ما به آن میزان از درک و استدلال رسیدهاند که با این قبیل تبلیغات مجلس راه به جایی نخواهد برد و بسا حیله و نیرنگی پشت آن است.