کد خبر:۴۹۰۹۹۵
معاون شهرسازی شهرداری مشهد:

هزینه یک کیلومتر مترو در سال، ۱۸۰ میلیارد تومان است

معاون شهرسازی شهرداری مشهد یکی دیگر از مشکلات امروز شهرسازی را ترافیک خواند و گفت: در حال حاضر احداث یک کیلومتر مترو در سال ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد؛ آیا این آخرین روش برای حمل و نقل شهروندان است؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حسین نژاد امروز در هفتمین همایش بین المللی توسعه و فناوری که به همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد و گروه معماری دانشگاه فردوسی مشهد در این دانشگاه برگزار شد، گفت: چنانچه شهری بسازیم که تمامی گروه‌های سنی نتوانند در آن با آرامش زندگی کنند، این دارای نقص است.

 

وی بر توجه به آینده در برنامه ریزی‌های شهری تاکید و تصریح کرد: امروز آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی از جمله معضلات شهر نشینی است که در برنامه ریزی‌های خود باید به آنان توجه شود.

 

معاون شهرسازی شهرداری مشهد با اشاره به این مطلب که در برنامه ریزی‌ها و طرح‌های شهری که ارائه می‌شود باید خلاقیت را نیز دخیل کنیم، گفت: یکی از نکاتی که امروز مورد توجه مهندسان ساختمان ساز است توجه به سبک سازی است؛ اما آیا ما باید ساختمان‌هایمان را با معماری خشک بسازیم و یا این‌که با در هم آمیختن معماری مدرن و سنتی طرحی نو ایجاد کنیم؟.

 

حسین نژاد یکی دیگر از مشکلات امروز شهرسازی را ترافیک خواند و افزود: در حال حاضر احداث یک کیلومتر مترو در سال 180 میلیارد تومان هزینه در بر دارد. آیا این آخرین روش برای حمل و نقل شهروندان است؟.

 

وی با اشاره به این موضوع که برگزاری این همایش‌ها می‌تواند زمینه را برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم کند، بیان داشت: زمان آزمون و خطا گذشته است. اساتید و دانشجویانی که تنها به اندوختن دانش می‌پردازند و آموخته‌های آنان در زندگی روزمره کاربری ندارد، در واقع یک کتابخانه سیار هستند.

 

معاون شهرسازی شهرداری مشهد بر در نظر گرفتن زمان در برنامه ریزی‌ها تاکید و تصریح کرد: رویکرد امروز ما یک رویکرد دانش محور توامان با توجه به نیازهای مردم است. رویکرد ما این نیست که شهر تنها اقتصاد محور باشد؛ بلکه قصد ما رسیدن به یک نقطه تعادل است.

 

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از معضلاتی که امروز گریبان ما را گرفته است، این است که کمتر از 30 درصد طرح‌های جامع مدیریت شهری محقق می‌شود و همین امر می‌تواند خود موضوع یک پژوه و پایان نامه شود.

 

در ادامه خاکپور، عضو شورای شهر مشهد بر نگاه علمی در عرصه نظام سازی مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: چنانچه قرار باشد هر طرح جامع حدود 10 سال برای تصویب و دیگر کاربرد نخواهد داشت، چراکه شهر مدام در حال پیشرفت و تکامل است.

 

وی با بیان این مطلب که مشهد از نابرابری‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی رنج می‌برد به حاشیه نشینی و معضلات این مسئله اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای کاهش حاشیه نشینی می‌تواند این باشد که ما مهاجرین به شهرهای بزرگ و خاصه مشهد را  مشکلات حاشیه نشین در نزدیک‌ترین مکان به محل سکومت اولیه خود اسکان دهیم تا با سیل مهاجرت به شهرهای بزرگ مواجه نباشیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار