به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «داود کشاورزیان» افزود: سال آینده گیت عوارضی ورودی به قم را آماده و گیت عوارضی خارج تهران را جمع می کنیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی یادآوری کرد: از مدت ها قبل دفتر حضرت امام خمینی (ره) و بتازگی شهرداری تهران درخواست کردند عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم به دلیل ایجاد ترافیک جابجا شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بدون تردید در آینده شیوه اخذ عوارض از خودروهای عبوری در این آزادراه تغییر می کند و شکل فیزیکی گیت ها برچیده می شود، بنابراین ضرورتی ندارد بخواهیم با سرمایه گذاری جدید گیت پیشین را حذف و در محل دیگر گیت تازه ایجاد کنیم.
وی گفت: ابتکاری که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آن رسید این بود که عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم حذف شود و خودروهای عبوری در ورودی قم عوارض بپردازند چون آنجا گیت وجود دارد، البته چند سالی بود که گیت ورودی به شهر قم مورد استفاده نمی گرفت اما طبق این برنامه ترمیم و فعال می شود یعنی خودروهایی که وارد آزادراه تهران- قم می شود تا قم عوارض پرداخت نمی کنند و در ورودی شهر قم اخذ عوارض انجام می شود و در مسیر برگشت نیز گیت عوارضی از آغاز شهر قم حذف و در ورودی شهر تهران عوارض از خودروها دریافت می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حذف گیت عوارضی مستقر در ورودی به آزادراه محاسنی دارد چون وجود آن باعث ترافیک می شد. خودروهایی که قصد گردش به چپ و رفتن به سوی مرقد حضرت امام (ره) را دارند پس از حذف گیت راحت تر می توانند این کار را انجام دهند. حسن اخذ عوارض در انتهای آزادراه نیز آن است که ترافیک را در این محور کاهش می دهد.
کشاورزیان درباره زمان اجرای طرح اصلاح گیت عوارضی آزادراه تهران- قم و آزادراه قم- تهران گفت: (این طرح) بزودی اجرا می شود البته باید در یک نشست با پلیس نظر آنان را بگیریم.
به علت افزایش تردد در آزادراه تهران- قم هم اکنون برای دریافت عوارض آزادراهی در این مسیر ترافیک شدیدی به وجود می آید و در روزهای تعطیل رانندگان برای پرداخت عوارض خود باید بیش از 20 دقیقه در آغاز آزادراه تهران- قم معطل بمانند.