به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ غلامرضا پناهی در حاشیه مراسم نمایش عملیات سوئیفت در محل بانک ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوئیفت پس از تحریم ها برای برقراری ارتباط پیش قدم شد، اما اتصال مجدد به این سامانه نیازمند طی شدن مراحلی است.
معاون بین الملل بانک ملی تاکید کرد: ارتباط سوئیفت و امکان نقل و انتقال وجوه هم اکنون فراهم است و همه حساب های ما در خارج از کشور آمادگی انتقال وجوه از خارج به داخل و بالعکس را دارند. به طور نمونه، اکنون پیام حواله از بزرگ ترین بانک ژاپن و به نام شخص را بدون واسطه دریافت کرده ایم.
پناهی گفت: همه واحدهای بانک ملی آماده اند وجوه افراد را در مواردی که کارگزاری وجود دارد به داخل انتقال دهند؛ همچنین امکان ارسال وجوه نیز فراهم است.
عضو هیأت مدیره بانک ملی اعلام کرد: از 26 دی ماه حدود 3800 پیام سوئیفت بین بانک ملی در 62 کارگزاری این بانک در خارج کشور تبادل شده است که 1500 پیام ارسالی و 2390 پیام دریافتی بوده است.
محمود زیبایی رئیس گروه توسعه و امنیت اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی نیز در جریان بازدید خبرنگاران از اتاق سوئیفت، گفت: سوئیفت نسخه (ورژن) یک و دو ندارد و تنها نسخه آن «هفت» است و همه بانک های ایران هم اکنون از آخرین نسخه سوئیفت استفاده می کنند.
وی این مطلب را در پاسخ به پرسشی که گفته می شود یکی از مشکلات استفاده از سوئیفت، قدیمی بودن ورژن (نسخه) آن در بانک های ایرانی است، عنوان کرد.