به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسمی نمادین به همین مناسبت در حوزه ثبت ملک ولیعصر برگزار شد که احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، نخستین سند الکترونیکی املاک را صادر کرد.
ثبت الکترونیکی املاک موجب کاهش هزینه های ثبتی، تسریع در امور خواهد شد و همچنین از جعل اسناد نیز جلوگیری خواهد کرد.
با اجرای این طرح علاوه بر تسریع در انجام امور مراجعان، دیگر نیازی به نگارش دستی به شیوه سنتی نیست و به جای آن از اطلاعات ارائه شده به سامانه های الکترونیکی، چاپ مکتوب گرفته می شود.
ثبت الکترونیکی اسناد در سامانه ثبت و اسناد کشور، مراجعات حضوری مردم را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.
ثبت اسناد از این پس در 430 اداره ثبت در سراسر کشور به شیوه الکترونیکی انجام می شود و از نزدیک به 500 تن از کارکنان دفاتر ثبت اسناد که وظیفه ثبت و نگارش اسناد را بر عهده داشتند در بخش های دیگر استفاده می شود.