به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اسفندیار کیانی روز شنبه افزود: طرح توسعه باند فرودگاه به منظور افزایش ضخامت باند برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از تیرماه امسال آغاز شده است.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح باند فرودگاه خرم آباد در سه فاز روکش آسفالت شده و سطح ایمنی آن ارتقا می یابد.
وی با بیان اینکه این طرح به مدت سه ماه عملیاتی می شود، اظهار کرد: فاز نخست اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر شروع می شود و در مدت سه ماه حدود 2 هزار و 600 متر از باند عملیاتی است و شرکت های هواپیمایی در صورت تمایل می توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پرواز برقرار کنند.
کیانی ادامه داد: به این ترتیب پرواز در مسیر تهران- خرم آباد می بایست ساعت 5:30 از فرودگاه مهرآباد انجام شود و پروازهای خرم آباد به سایر مقاصد ساعت 7:15 این فرودگاه را ترک کنند.
به گفته وی در فاز نخست یکهزار متر از باند سه هزار و 600 متری فرودگاه طی 20 روز روکش شد و در این مدت 2 هزار و 600 متر از باند قابل استفاده بود.
کیانی هدف از اجرای ارتقای مقاومت و اصلاح روکش باند این فرودگاه را جلوگیری از شن زدگی، آب زدگی و ارتقای ایمنی باند اعلام کرد و گفت: پیش از این طول باند این فرودگاه سه هزار و 200 متر بوده که بتازگی حدود 420 متر به طول آن اضافه شده است که در این پروژه روکش یکسانی بر طول کل این باند ایجاد می شود.
مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از 25 سال تعویض خواهد شد.
کیانی اظهار کرد: مدت زمان این طرح سه ماه پیش بینی شده و برای آن به 70 هزار تن آسفالت نیاز است.
به گفته وی ارتفاع روکش باند نیز 13 تا 18 سانتیمتر افزایش خواهد یافت و هزینه آن از محل اعتبارات استانی در قالب طرح توسعه فرودگاهی تامین می شود.
وی اضافه کرد: اعتبار کل طرح توسعه فرودگاهی 520 میلیارد ریال بوده و خرید، نصب و بهره برداری از سیستم روشنایی باند به عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که برای آن نیز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.