به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «درهاي ولايت نبی اکرم(ص) در غدير به دست خود حضرت، از آستان اميرالمومنين(ع) گشوده شد. مگر خود حضرت نفرمود: «انا دارالحکمة و علي بابها»
(من شهر علم و حکمت هستم و علي(ع) درب آن است). پس درهاي علم حضرت گشوده نمي شود مگر با گشوده شدن ولايت اميرالمومنين(ع).
پيامبر(ص) در غدير درهايي از علم خودشان به دست خودشان از خانه اميرالمومنين(ع) گشودند که حتي انبياء هم اين درها را باز نکرده بودند».
«واقعههاي عظيم (مثل مبعث، شب قدر، عید غدیر و ...)، مثل خورشيد هستند که يک عدد بيشتر نيست ولي هر روز طلوع مجدد دارد.
در عید غدیر در هر سال، درهايي باز میشود که در غير غدير باز نميشود؛ لذا روزه روز غدير فضيلت شصت سال روزه را دارد که اين شصت سال، مالِ سال اول نيست؛ بلکه هر سال اين روزه، اين فضيلت را دارد!
اين فضيلت، قراردادي نيست. اين ظرف، ظرف خاصي است که عبادت در آن با فضيلت بيشتري واقع میشود».