به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پیر کارده با تاکید بر چشمانداز مثبت خود از صنعت بازیهای رایانهای بیان کرد: رشد صنعت در سراسر جهان سالانه بیش از ۱۰ درصد است. سرگرمی نیز بخش بزرگی از صنعت را در جهان شامل میشود و صنعت بازی نیز در آینده نقش قوی و پررنگی را در این زمینه ایفا میکند. بازیها به لطف فناوریهایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بازیگر بزرگی در صنعت سرگرمی شده و نقشی حتی پررنگتر از حضور این فناوریها در صنعت سینما خواهند داشت.
وی در پاسخ به اینکه نحوه استفاده ایران از فناوریهایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چگونه خواهد بود، اظهار کرد: دقیقا نمیدانم فناوریها تا چه اندازه میتوانند در ایران به اجرا دربیایند، اما از این موضوع اطمینان دارم که فناوریهای جدید مانند VR و AR نه تنها برای بازیکنندگان بلکه برای کاربرانی که کارهای جدیتری دارند نیز مفید خواهد بود.
مدیرعامل گیم کانکشن با اشاره به تاثیر برجام و برداشته شدن تحریمها بر حضور شرکتهای خارجی در ایران گفت: خبر خوب این است که ما حالا میتوانیم با هم کار کنیم، در حالی که پیش از نمیتوانستیم. همچنین بسیاری از مردم به این فرصت به چشم یک شانس برای نشان دادن علاقه خود برای برقراری تجارت با ایران نگاه میکنند.
کارده همچنین با اشاره به ارزیابی خود از صنعت گیم در ایران، گفت: ما برنامهریزی کردیم تا یک ماه دیگر به ایران بیاییم، زمان زیادی را با شرکتها صرف کنیم، نیازهای آنها را ارزیابی کرده و آگاه شویم دقیقا چه کارهایی انجام میدهند و مایلند چه سخنرانیهایی بشنوند یا چه متخصصان تکنیکی را ملاقات کنند ما میخواهیم با آنها مذاکره کرده و اطمینان حاصل کنیم که افراد را به نیازهای خاصی که در صنعت بازی ایرانی دارند، برسانیم.