به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «Global Water Intelligence» نام شرکتی است که در زمینه بازاریابی سرمایه گذاری در پروژه های آب در سراسر جهان فعالیت می کند. این شرکت که انگلیسی است، نشریه ای به نام خود منتشر می کند و بیشتر «Global Water Intelligence» به عنوان نشریه ای تخصصی در زمینه فرصت های سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب شناخته می شود. اما در واقع کار اصلی این شرکت که با نام مخفف GWI فعالیت می کند، بازاریابی در زمینه سرمایه گذاری در صنعت آب کشورهای در حال توسعه است.
GWI برای دستیابی به این هدف، اقدام به برگزاری همایش هایی در کشورهای مورد نظر کرده و با برقراری تعامل با نهادهای حاکمیتی بخش آب این کشورها، در نقش واسطه ای برای جذب سرمایه نقش آفرینی می کند.
مدیران این شرکت انگلیسی روز گذشته به تهران آمدند و امروز صبح همایشی یک روزه را در تهران با عنوان «آب ایران» آغاز کردند. در این همایش که «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «علیرضا دائمی» معاون وی نیز در ساعات اولیه حضور داشتند، جمعی از نمایندگان شرکت های انگلیسی که به رصد بازار در حال رشد کشورهای در حال توسعه می پردازند، مدیر عامل اگزیم بانک ژاپن، مدیر عامل اگزیم بانک کره جنوبی، مدیرعامل اگزیم بانک چین و مدیرعامل شرکت فرانسوی سوئز حضور دارند.
«Tom Scotney» که سمت معاون سردبیر نشریه GWI را عهده دار است، در همایش امروز این شرکت در تهران به عنوان دبیر اجرایی همایش حضور یافت. اسکاتنی در خصوص دلیل برگزاری این همایش در تهران گفت: "مسئولان نشریه GWI پس از برقراری ارتباط با وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران، تلاش می کنند یک شبکه ارتباطی بین بخش های دولتی و خصوصی فعال ایران در صنعت آب و فاضلاب با بخش های خصوصی بین المللی فعال در سایر کشورها ایجاد کنند. اشتیاق زیادی در کشورهای مختلف برای حضور و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد اما باید ابتدا موانع و مشکلات پیش رو برداشته شود. ظرفیت بالا و توانمندی مناسب فنی و تعهد دولت ایران برای استفاده از توانمندی های بخش خصوصی از جمله ویژگی های کار در ایران است. این مسایل سبب امیدواری ما به ادامه فعالیت در این کشور شده است. با برداشته شدن تحریم های ایران، شرکت های متعددی ابراز تمایل کرده اند که با شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران، از بازار بکر سرمایه گذاری در این کشور بهره مند شوند و ما اینجاییم تا این ارتباط را برقرار کنیم."