کد خبر:۵۵۰۷۷۴

ثبت نام ۴۳۵۹ رسانه برای شرکت در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، تعداد رسانه های واجد شرایط برای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات که تا ظهر امروز ثبت نام کرده اند را چهار هزار و ۳۵۹ رسانه اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ سید علاءالدین ظهوریان این تعداد را اعم از رسانه های مکتوب و الکترونیک دانست و ادامه داد: با توجه به تبصره 2 ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات (هر مدیرمسئول حتی اگر مدیرمسئولی چند نشریه را به عهده داشته باشد تنها یک رأی خواهد داشت) تعداد مدیران مسئول واجد شرایط نیز تا ظهر امروز شنبه 24 مهر، سه هزار و 28 نفر است.


وی ادامه داد: این عدد ممکن است تا پایان امروز افزایش داشته باشد زیرا عده ای از مدیران مسئول، پس از دریافت پیامک های دبیرخانه هیأت نظارت، در صدد تکمیل اعلام وصول و اخذ تأییدیه آن هستند تا نصاب لازم را برای شرکت در انتخابات به دست آورند.


وی خاطر نشان کرد: چنانچه نصف بعلاوه یک از تعداد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند، نیازی به مرحله دوم انتخابات (14روز بعد) نیست.


ظهوریان افزود: در این حالت، فرد منتخب هم باید اکثریت مطلق آراء (نصف بعلاوه یک) را از آن خود کرده باشد و گرنه به مرحله دوم (14 روز بعد) موکول می شود.


دبیر هیات نظارت بر مطبوعات تاکید کرد: مدیران مسئول محترمی که مطابق آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، واجد شرایط حضور در انتخابات نیستند(عدم اعلام وصول، انتشار نامنظم، عدم فعالیت و...) در ساعات برگزاری انتخابات یعنی روز یکشنبه از ساعت 10 تا 16 نیز می توانند با مراجعه به دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات و ارائه مستندات، نسبت به رفع مشکل و امکان رأی دهی الکترونیکی اقدام نمایند.


وی یادآور شد: کارشناسان سامانه جامع رسانه های کشور نیز با شماره تلفن های 84095235 و 09198139925 به صورت 24 ساعته آماده رفع مشکلات احتمالی هستند.


شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، یکشنبه 25 مهرماه از ساعت 10 تا 16 و به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) خواهد بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار