آخرین اخبار:
کد خبر:۵۵۸۹۳۴

حتی یک نفر هم با کارت اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیونی لوازم خانگی ایرانی نخرید

حبیب‌الله انصاری، بیان داشت: کارت اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیونی به هیچ عنوان تأثیری در بازار نداشت و البته از قبل نیز پیش بینی می‌شد که این کارت‌ها تأثیر مثبتی بر روی تحریک تقاضا ایجاد نخواهند داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حبیب‌الله انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور در گفتگو با نسیم آنلاین بیان داشت: کارت اعتباری 10 تا 50 میلیونی به هیچ عنوان تأثیری در بازار نداشت و البته از قبل نیز پیش بینی می‌شد که این کارت‌ها تأثیر مثبتی بر روی تحریک تقاضا ایجاد نخواهند داشت. به طوری تاکنون که حتی یک نفر هم با در دست داشتن چنین کارتی برای خرید لوازم خانگی مراجعه نکرده است.

 

وی افزود: اگر قصدشان این بود که در بازار تحریک تقاضایی ایجاد کنند همان کارت‌های اعتباری 10 میلیونی خرید کالای ایرانی را حمایت بیشتری می کردند، اما پس از مدتی وقفه به ناگاه گفتند که لوازم خانگی خارجی هم شامل این طرح خواهد بود از طرفی جامعه هدف را نیز محدود کردند.

 

انصاری اظهار داشت: کالای قاچاق جمع آوری شده است بنابراین اوضاع کمی بهتر شده است اما این بدان معنا نیست که رکود پایان یافته بلکه هنوز تقاضایی که مورد انتظار تولیدکنندگان باشد در این بخش وجود ندارد به طوری که برخی کارخانه‌ها با ظرفیت 30 درصد، برخی با ظرفیت 50 یا 40 درصد تولید دارند.

 

 دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور با بیان این مطلب که تولیدکنندگان ما توانایی تولید بهترین لوازم خانگی در داخل کشور را دارند، گفت: بهتر است بیش از قبل به بحث ممانعت از واردات لوازم خانگی خارجی اهمیت داده شود زیرا از نظر کیفی هم توقع لازم مردم تأمین خواهد شد بنابراین بهتر است یک تجدید نظر بر روی قوانین واردات ایجاد شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ناگزیر هستیم به دلیل بالا رفتن قیمتِ مواد اولیه افزایش قیمتی را بر روی کالا اعمال کنیم اما الان به دلیل کشش نداشتن بازار و رکود موجود نتوانستیم قیمت ها را تغییر دهیم زیرا تولیدکننده در برخی موارد حتی گاهی ممکن است با کمترین سود کالایش را در بازار عرضه کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار