اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور بیانیهای در خصوص حادثه دلخراش برخورد دو قطار و جان باختن تعدادی از هموطنانمان اعلام کرد: خرید هواپیمایی که تنها چند فرودگاه محدود قابلیت تردد آنها را دارند، دارای چه توجیه عقلایی است؟ به نظر می رسد این اقدام دولت برای مرفهان بیدرد سودمند است؛ نه اقشار ضعیفتر!
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
از مسئولان و دست اندرکاران می خواهم که از این حادثه دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویتهای خود قرار دهند. رهبر معظم انقلاب
خبر از دست دادن هم وطنانمان در حادثه تلخ تصادف قطار مسافربری، جانهایمان را سوزاند. سانحه ای که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.
ساعتی بعد از حادثه عده ای شروع به بهره برداری سیاسی از این حادثه کرده و مغرضانه اقدام به دفاع از بی تدبیری مسئولان این اتفاق را کردند؛ اما در این بین بر خود لازم میدانیم نکاتی را در مورد وزارت راه و شهرسازی و مسئولان اصلی این حادثه بیان کنیم:
۱. حوادث حمل و نقل زمینی که در ایران ۱/۵ برابر میانگین جهانی است، همچنان ادامه دارد و با آمار سال های گذشته تفاوتی نکرده؛ این در حالی است که تقاضای مردم از دولت، ایجاد تغییرات محسوس نسبت به گذشته است.
۲. معطوف شدن توجه بیش از حد وزارت راه به ناوگان هوایی و تجهیز آن چه دستاوردی تا به حال داشته است؟ خرید هواپیمایی که تنها چند فرودگاه محدود قابلیت تردد آنها را دارند، دارای چه توجیه عقلایی می باشد؟ این در حالی است که بسیاری از ملت ایران توان مسافرت با هواپیما را ندارند و به نظر می رسد این اقدام دولت برای مرفهان بی درد سودمند است؛ نه اقشار ضعیف تر. تجهیز ناوگان هوایی از اولویت بالا تری برخوردار است یا تعمیر ناوگان زمینی؟
۳. از شواهد و قرائن استعفای مدیر عامل راه آهن، بر می آید که حادثه تصادف دو قطار مسافربری؛ اشتباه فردی نبوده است؛ بلکه خطای سیستمی عامل ایجاد آن بوده است. حال آن که شاهد خطای سیستمی در این باره هستیم، بهتر است شاهد استیضاح و پاسخگویی مسئول رده بالای این سیستم باشیم.
۴. البته عملکرد ضعیف عباس آخوندی فقط به بحث حمل و نقل زمینی و هوایی معطوف نمی شود و در بحث پیش برد مسکن مهر نیز وزیر راه و شهرسازی نمره ضعیفی دریافت کرده است. همچنین عملکرد ضعیف در نوسازی بافت فرسوده شهری از دیگر نمرات ضعیف کارنامه عباس آخوندی است.
در پایان با توجه به نکات بیان شده معتقدیم عملکرد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی باید مورد پرسمان و مطالبه عمومی در درون مجلس قرار بگیرد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان