به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دربخشی دیگراز نشست مجمع فرهنگیان فرشیدی وزیرسابق آموزش وپروش درسخنانی گفت: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اصل قضیه این است که به اصطلاح تاکید بر کسانی است در اینجبهه حضور داشته باشند که دلداده انقلاباند، این دلدادگی انقلاب که تاکید مقام معظم رهبری است در انقلابی بودن و انقلابیگری بخصوص در این مدتهای اخیر یک تعریفی دارد، ما به عنوان کسانی که به هر حال باید بصیرت داشته باشیم یک مقداری خوب است شاخصهای انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن را تعریف کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد، در حوزه سیاست، دوستان ما یک مقداری جمعبندیها کردند، فهرستبندیها کردند، یک کتاب خوبی هم تحت عنوان انقلابیگری چاپ شده است و من توصیه میکنم حتما دوستان ببینند. که به هر حال آنهایی که طرفدار عرصه انقلابیگری هستند و انقلابی هستند، مثلا در اقتصاد رویکردشان اقتصاد مقاومتی است، آنهایی که غیرانقلابی هستند رویکردشان وابستگی جهانی است.
فرشیدی عنوان کرد: آموزش و پرورش انقلابی معتقد است که آموزش و پرورش یک دستگاه تولید کننده است به تعبیر مقام معظم رهبری مولد سرمایه اجتماعی است، تولیدیترین دستگاه اینجا است، در نتیجه وقتی میخواهیم از نظر اقتصادی نگاه کنیم به تولیدیترین دستگاه باید بیشترین بودجه رو بدهیم، اما آموزش و پرورش غیرانقلابی معتقد است که آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفکننده است، تولید همان کارخانهها و مسائل مربوط به آن است. این تولید انسان رو نمیبیند که رهبر عزیزمان بارها این حدیث را خواندهاند: «اَلّناسُ معادِنُ كَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ» انسانها معدن هستند مثل معدن طلا و نقره،آموزش و پرورش انقلابی معتقد است فعالیتهای حزبی-گروهی برای آموزش و پرورش سم است، اما آموزش و پرورش غیرانقلابی میگوید از فرصت ظرفیت آموزش و پرورش، ما باید بهرهبرداری گروهی و حزبی و سیاسی کنیم.آموزش و پرورش غیرانقلابی سعی میکند از طریق نشریات، تشکلهای صنفی و از طروق مختلف، جریان غیرانقلابی را در مدارس و بدنه آموزش و پرورش تقویت کند.ما وظیفه داریم جلوی این آفتها رابگیریم.
درپایان این نشست طی انتخاباتی 25نفر اعضای اصلی واعضای علی البدل برای جلسه مجمع عمومی انتخاب شدند.