به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا فولادگر درباره طرح اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از زمانی که در قانون بودجه سال های 85 ، 86 و 87 احکام خوبی در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده و قانون دائمی توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت تصویب شد ، در سال های اوّل به علت حمایت های بیشتر شتاب این طرح بیشتر بود.
وی با بیان اینکه در قانون برنامه های چهارم ، پنجم و ششم توسعه هم در این زمینه قوانین دائمی هم داریم، ادامه داد: ابزارهای حمایتی سال های اوّل کمتر شده است و از سال 89 و 90 تا سال های 91 و 92 شیب آن کند شد.
فولاد گر گفت: در دو سال اخیر فعالیت در این زمینه بیشتر شده است و به طور میانگین در سال حدود 247 هزار خودرو فرسوده از رده خارج می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اسقاط خودروهای فرسوده فواید زیاد برای اقتصاد، محیط زیست، ترافیک، سلامت مردم و مالکان خودروهای فرسوده دارد این طرح باید از اولویت های مهم ما باشد و باید کمک کنیم به خوبی اجرا شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس طرحی به ازای خودروهای وارداتی باید تعدادی خودرو فرسوده اسقاط شود، گفت: در سال 93 معادل 350 هزار ، سال 94 معادل 270 هزار و از سال 95 تا کنون معادل 300 هزار گواهی اسقاط در واردات خودروها صادر شده است.
فولادگر تاکید کرد: باید تسهیلات تشویقی بیشتری برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر بگیرند یا از ابزار تنبیهی استفاده شود و مجلس هم باید نظارتش را بیشتر کند.