اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، مصطفی مکارم، رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده کسب و کار دانشگاه فردوسی در دومین نشست ماهانه هم آموز که با هدف شبکه سازی و شناخت توانمندی های افراد برگزار شد، گفت: مسیر کسب و کار و حوزه ای که ما وارد شدیم، مسیر پر و پیچ و خم و پر از متغیرهای مختلف است.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در کشور وجود دارد و کسب و کارهای نوپا با آن شدیدا در ارتباط هستند، ارتباط با کتاب است.
رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده کسب و کار فردوسی ادامه داد: این نشست های هم آموز در هر فضای فیزیکی می تواند باشد و با دو هدف انجام می شود؛ انتقال پیام در هر ماه برای دوستان انجام شود و شبکه سازی و گردهمایی به صورت مشترک اتفاق بیفتد.
مکارم تصریح کرد: دوستانی که در این نشست ها شرکت می کنند ایده پرداز، صاحب کسب و کار یا سرمایه گذار هستند و در عین حال می توانند به یکدیگر کمک کنند.
بهترین راهکار برای دیده شدن ابزارهای کسب و کار
مکارم با اشاره به اینکه یکی از بهترین گزینه هایی که می توان درباره آن صحبت کرد، ارتباط با مشتری است، افزود: چه بستری برای دیده شدن جلوی مشتری ویژه خود پیشنهاد می کنید؟ بهترین جا برای نشان دادن ابرازهای کسب و کار یا محصولات خودتان، همان جاهایی است که مشتریان شما جمع می شوند.
در ادامه این نشست علی بنایی، مدیر اجرایی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی تصریح کرد: ما چه در بحث آموزش و چه در بحث اجرا با بسیاری از موسسات آشنا میشویم که یک سرمایه به حساب می آیند و ارتباط با آن ها دغدغه ای برای مجموعه بوده است. به همین جهت تصمیم گرفتیم هر ماه برنامه ای برگزار کنیم که بتوانیم دوستان قدیمی را جمع و در کنار آن بتوانیم دوستان جدید را پیدا کنیم.
بنایی افزود: این برای ما مهم بوده است که بتوانیم ارتباط با تمام قدیمی ها را حفظ کنیم و همچنین افراد جدید جای خود را در مجموعه کم نبینند.
مدیر اجرایی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی ادامه داد: شهر کتاب مجموعه ای است که توانستیم با آن رابطه سازنده ایجاد کنیم و دوستان نیز در برگزاری نشست کمک کردند.
جایگاه رسانه در کسب و کارهای نوپا
وی با طرح این پرسش که جایگاه رسانه در کسب و کارهای نوپا چه اندازه می تواند، تاثیرگذار باشد؟ بیان کرد: هر ماه، برروی بستری تمرکز و راجع به آن صحبت می کنیم که این جلسه بحث توسعه کسب و کار نوپا با تمرکز بر رسانه را داریم.
گوهری منش، مدیر اکادمی بین المللی پژوهش فردوسی، در ادامه این نشست به اهمیت پژوهش اشاره کرد و گفت: چیزی که ما اکنون به آن رسیدیم این است که شما و ما و تمام دوستانی که در این کشور در اتمسفر کسب و کار فعالیت می کنند، با ادبیات پژوهش خوب اشنا نیستند.
مدیر آکادمی بین المللی پژوهش فردوسی، افزود: سیستم کشور را به این سمت می برند که فقط درس بخوانید که هدف این نیست؛ بلکه هدف، پژوهش است.
الفبای پژوهش باید به درستی آموخته شود
وی تصریح کرد: اینکه شما بتوانید به راحتی پایان نامه یا مقاله بخرید، فضای بی عفتی- پژوهشی است. ما در آکادمی بین المللی پژوهش فردوسی معتقدیم که الفبای پژوهش باید به درستی آموخته شود.
گوهری منش با طرح این پرسش که تحصیلکرده های جامعه ما تا چه اندازه از پژوهش درست استفاده کردند، بیان داشت: هدف افزایش مقاله نیست؛ بلکه هدف این است که از پژوهش خوب استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خوب است که دفتر ایده داشته باشید و ایده های خود را بنویسید.