به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هابیل درویش در مراسم بهرهبرداری از ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) اظهار داشت: زحمات فراوانی برای این پروژه بزرگ به وسعت 42 هزار مترمربع کشیده شده است.
وی افزود: ساختمانهایی در بزرگترین میدان زیرزمینی شهر تهران ایجاد شده است و در این میدان 45 دستگاه پله برقی نصب شده است.
درویش با اشاره به اینکه 230 میلیارد تومان هزینه احداث پلازای میدان ولیعصر(عج) شده است، گفت: این پروژه سه هزار مترمربع فضای فرهنگی دارد و دارای 7 طبقه و تقاطع ایستگاههای خط 3 و 6 متروی تهران است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: امسال 24 افتتاح ایستگاه مترو را داشتهایم و بیش از 100 کیلومتر و تونل ساخته شده است که بعید میدانم در طول تاریخ کار عمرانی و مترو در کشور چنین پروژههایی با وسعت بسیار داشته باشیم.
وی افزود: هزار و 600 میلیارد تومان هزینه به غیر از احداث سه خط مترو بوده است و با در نظر گرفتن احداث سه خط متروی 7،6 و 8 امسال بیش از 6 هزار میلیارد تومان شهردار تهران در پروژههای مترو هزینه کرده است که بر اساس قانون باید 50 درصد از این مبلغ را دولت پرداخت میکرد که تاکنون سهم خود را پرداخت نکرده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطرنشان کرد: دولت امسال 60 میلیارد تومان اوراق عرضه برای پرداخت سهماش در احداث مترو داده است ولی این مبلغ در برابر کار بزرگی که در احداث مترو صورت میگیرد، مبلغ زیادی محسوب نمیشود.
درویش به فعالیت 17 ساعته قالیباف شهردار تهران در روز اشاره کرد و گفت: اگر میخواهیم خواستههای مقام معظم رهبری تحقق یابد، باید فقط کار کرد و امروز کمتر مدیری پیدا میشود که روزی 17 ساعت کار کند و با تشکیل تنها ستاد و نمودار اتفاق جدیدی در کشور نمیافتد.
وی افزود: امروز کشور ما به کار کردن نیاز دارد و بزرگترین دغدغه کشور امروز معیشت مردم و بیکاری است. بیکاری یکی از مشکلات اساسی است و امروز 30 هزار نفر در مترو فعالیت میکنند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار داشت: مسئولان در کشور کم کار میکنند و با توجه به اینکه شهر تهران به مترو نیاز دارد، انتظار داریم دولت به تعهدات قانونی خود عمل کند. تاکنون سه فاینانس مترو بر روی میز دولت قرار گرفته است.
درویش یادآور شد: بهزودی 100 کیلومتر مترو در شهر تهران به بهرهبرداری میرسد که در 150 نقطه معارض ملک داشتهایم.
وی در ادامه افزود: پرونده خطوط 7،6 و 8 مترو قبل از شهریور سال آینده بسته خواهد شد و خط 9 و 10 در اسلامشهر و دیگر نقاط، پروژه مطالعاتی آن در حال انجام است.