به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محققان با بررسی وب سایت گزارش دهنده پرداخت پول و هدیه از سوی کمپانی های داروسازی و تجهیزات پزشکی به پزشکان و نظرسنجی از ۳۵۰۰ بیمار دریافتند در طول سال گذشته، ۶۵ درصد از بیماران به پزشکانی مراجعه کرده بودند که از کمپانی های داروسازی و تجهیزات پزشکی پول و هدیه دریافت کرده و تنها ۵ درصد بیماران از این ارتباط مطلع بودند.
به گفته محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، شرکت های داروسازی با پرداخت پول یا دادن هدیه به پزشکان، نفوذ خود را بیشتر می کنند و بیماران باید بدانند که آنچه که پزشک شان برای آنها تجویز می کند همیشه به خاطر نفع آنها نیست و گاهی اوقات با در نظرگرفتن منفعت شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی، تجویز می شوند.