به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، 40 شبکه رادیویی استانی، شهری و محلی در سراسر کشور برنامههای مختلفی را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سال گذشته آغاز کردهاند.
معاونت امور استانها 30 رادیوی استانی، 3 رادیوی محلی و 6 رادیوی شهری از 23 بهمن ماه 95 تا 27 فروردین ماه امسال 462 برنامه به مدت 17 هزار و 325 دقیقه برنامه تهیه و پخش کردهاند. همچین در این مدت 231 آیتم برنامه در برنامههای مختلف این شبکهها به مدت 20هزار و 790 دقیقه روانه آنتن شده است.
شبکههای رادیویی صدای استانها از 28 فروردین تا 17 اردیبهشت در سال جاری نیز 396 ویژه برنامه به مدت 14 هزار و 850 دقیقه برنامه و 792 آیتم به مدت 47 هزار و 520 دقیقه تهیه، تولید و 8هزار و 910 دقیقه برنامه تامینی پخش کردهاند.
این شبکهها از 18 اردیبهشت نیز 528 برنامه به مدت 18 هزار و 810 دقیقه و 2هزار و 310 آیتم به مدت 79هزار و 200دقیقه تهیه و تولید، همچنین 23 هزار و 760 دقیقه برنامه تامینی پخش کردهاند.
اعزام گزارشگر به نواحی مختلف استان، برگزاری مسابقات رادیویی، استفاده از گوینده با لهجه و گویشهای مختلف، استفاده از فضای مجازی، بهره مندی از ظرفیت نخبگان استان، حضور در مناطق روستایی ، مطالبه گری و تریبون آزاد، دعوت از مسئولین ارشد استانی در برنامهها، تولید برنامه با لهجههای محلی، تولید آنونسهای متنوع، طراحی مسابقات عکس انتخابات برای رادیو نما، استفاده از گزارشگران نوجوان برای رای اولی ها، تولید مجموعههای نمایشی رادیویی، استفاده از چهرههای مرجع، هنرمندان و ورزشکاران در برنامه های جوان، تولید برنامه تاکسی انتخابات، پرداختن به حواشی تبلیغات انتخاباتی و قول و قرارهای کاندیداها به مردم، استودیوگریزی و استفاده از ظرفیت رادیو نما بخشهایی از اقدامات شبکه های رادیویی در سراسر کشور است.