نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، هرچند مردم آمریکا کالاهای آمریکایی را دوست دارند، اما تمایلی به پرداخت قیمت بالاتر برای خرید آنها در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی ندارند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد، هرچند مردم آمریکا کالاهای آمریکایی را دوست دارند، اما تمایلی به پرداخت قیمت بالاتر برای خرید آنها در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی ندارند.
نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس نشان میدهد که ۷۰ درصد از مردم آمریکا فکر میکنند خرید کالاهای تولید داخل «بسیار مهم» یا «تا حدی مهم» است.
اما به رغم این احساس، ۳۷ درصد گفته اند که از پرداخت پول بیشتر برای خرید کالاهای آمریکایی در مقایسه با کالاهای وارداتی خودداری میکنند. ۲۶ درصد هم گفته اند تنها ۵ درصد حاضرند قیمت بیشتر برای خرید کالاهای آمریکایی بپردازند و ۲۱ درصد هم گفته اند کالاهای آمریکایی اگر تا ۱۰ درصد گران باشد حاضرند به جای محصولات وارداتی، کالای تولید آمریکا بخرند.
دونالد ترامپ با وعده بازگرداندن مشاغل تولیدی به آمریکا و افزایش رشد اقتصادی این کشور به ریاست جمهوری رسیده و از شرکت هایی که فعالیتهای تولیدی خود را به خارج از آمریکا انتقال داده اند انتقادک رده است.
ترامپ این هفته با هدف ترویج خرید کالاهای تولید آمریکا اقدام به برگزاری نمایشگاه کالاهای تولیدی آمریکا در محوطه کاخ سفید کرد.
اما ظاهرا قیمت تمام شده بالای محصولات آمریکایی مانع از افزایش تمایل به خرید این کالاها در داخل آمریکا میشود. سخنگوی شرکت فروشگاههای زنجیرهای وال مارت گفت، مشتریان به ما گفته اند «اینکه محصول در کجا تولید شده، نسبت به قیمت کالا در درجه دوم اهمیت دارد.»
این نظرسنجی همچنین حاکی است، ۳۱ درصد از مردم آمریکا خودروهای تولید آمریکا را با کیفیتترین خودروهای جهان میدانند. خودروهای آلمانی با ۲۳ درصد از نظر مردم آمریکا به لحاظ کیفیت دوم اند. همچنین ۳۸ درصد از مردم آمریکا معتقدند که پوشاک آمریکایی با کیفیتترین پوشاک جهان است.
اما تا زمانی که شرکتهای آمریکایی نتوانند قیمت تمام شده کالاها را پایین بیاورند، این میزان رضایت مندی از کیفیت کالاهای آمریکایی تاثیر مثبت چندانی بر میزان فروش آنها نخواهد داشت.