دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش میرسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با شروع فصل جدید همکاری ایران خودرو و پژو در دوران پسابرجام، ایکاپ در اولین اقدام تیرماه سال جاری در فرآیندی پرحاشیه، پژو ۲۰۰۸ را پیش فروش کرد.
آذرماه سال ۹۵ ایران خودرو خبر از راهاندازی خط تولید پژو ۲۰۰۸ با تولید بدنه و رنگ آمیزی آن داد و قرار بود از اسفند سال ۹۵ پژو ۲۰۰۸ در معابر شهری مشاهده شود، اما پس از کش و قوس فراوان، ۱۲ اردیبهشت سال جاری از خط تولید پژو ۲۰۰۸ رونمایی شد که حالا پس از گذشت ۵ ماه خط تولید زیر سوال رفته و اخبار عدم بومی سازی ۲۰ درصدی ۲۰۰۸ که جزء به گوش میرسد؛ یعنی پژو ۲۰۰۸ وارداتی شده که از وارداتی هم برای مردم گرانتر تمام میشود!
گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از پژو ۲۰۰۸ را اینجا بخوانید.
انقدر امروز و فردا کرد و در شیپور تبلیغات دمید که بازار تشنه از راه رسیدن ۲۰۰۸ شود. بالاخره تیر ۹۶ ایران خودرو به پیش فروش پژو ۲۰۰۸ رضایت داد؛ موعد تحویل ماشین ۱۶ هزار پیش خریدار ۲۰۰۸، از شهریور امسال تا مرداد سال آتی اعلام شد.
قبل از اینکه به بررسی تحویل پژو ۲۰۰۸ پرداخته شود، شرط انصاف نبود از شرایط پیش فروش پژو ۲۰۰۸ یادی نشود. خودرویی که در زمان پیش فروش با رونمایی از رقم سمت راست کد ملی مردم، مفهوم واقعی طرح و زوج و فرد را به مردم فهماند و با توجه به زوج یا فرد بودن شماره ملی متقاضیان پیش فروش شد!
پژو ۲۰۰۸ در ایران گرانتر از قیمت جهانی قیمت ماشین موضوع مهمتری است. از اواسط سال گذشته چراغ خاموش از ۷۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان رشد کرد و وقتی مردم ثبت نام میکردند نمیدانستند با چه قیمتی به دستشان میرسد. جالب اینجاست که حقوق مشتری یعنی عدم اطلاع مردم از قیمت خودرو و
پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش میرسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
تجهیزات آن که ایران خودرو و سایپا در کاهش آپشن معرف حضور هستند! سرانجام دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد و ایران خودرو اعلام کرد برای خریداران دور اول با احتساب تخفیف ۹۹ میلیون تومان قیمت تمام شده لحاظ میکند. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش میرسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
ماشین کجاست؟ در ۴۵ روز اخیر که باید به مرور خودروی خریداری شده مردم به دستشان میرسید، از ۱۶ هزار نفر زیر ۱۰۰ نفر صاحب پژو ۲۰۰۸ شدند که نشان میدهد قیمت اعلامی بالای ۱۳۰ میلیون در بازار آزاد این خودرو، با توجه به عرضه ناقص و بسیار محدود پر بیراه هم نیست.
ابوالفضل خلخالی در گفتوگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به تحمیل هزینه واردات خودرو بر دوش مردم، گفت: تولید خودروی خارجی در داخل ایران فقط به خاطر تعرفههای واردات، موفق میشود. مونتاژ خودرو در کشور، فقط یک مُسکن برای خودروسازان داخلی است.
مونتاژ خودرو در کشور، فقط یک مُسکن برای خودروسازان داخلی است.
هزینه تعرفه
واردات را بر دوش مردم تحمیل میکنیم تا مونتاژ و در مرحله بعدی داخلی سازی
ماشینهای خارجی موفق نشان داده شود. در زمان داخلی سازی خودرو، قیمت تمام
شده به دلایل مختلف بالا میرود.
استاد دانشگاه علم و صنعت یکی از مهمترین دلایل عدم کیفیت مناسب در خودروهای داخلی را فقدان
سرمایهگذاری در زنجیره تأمین قطعات برشمرد و افزود: به دلیل
استراتژیهای پایهگذاری شده در زنجیره تأمین قطعات خودرو، شاهد رشد این
حوزه نیستیم. ما حتی تأمین کننده داخلی برای سیستم ترمز EBD، ESP و حتی ABS نداریم.
سیدرضا فاطمی امین مهمان درگفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره روند پیشرفت و یا
عقبگرد وضعیت صنعت خودروسازی در چند سال اخیر، گفت: ما درحال حاضر در فضای
نامطلوب صنعت خودروسازی قرار داریم. اگر از خطوط تولیدی بازدید کنیم به
این نکته پی میبریم که به لحاظ تجهیزاتی از جمله زیرساختها، تجهیزات
و مهندسین متخصص چیزی کم نداریم. ساختار حاکم بر مدیریت خودروسازی کشور شرایطی ایجاد کرده که مدیران
میتوانند ناکارآمد باشند. میتوانند
محصولات بیکیفیت تولید کنند، پاسخگو نباشد و البته ادای پاسخگویی را
دربیاورند.
بیاتیان نماینده سابق مجلس در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره کیفیت فعلی خودروهای ایرانی،
گفت: پس از تحریمهای ظالمانه غرب طی سالهای گذشته درصدرضایت
مردم از محصولات تولید شده در صنعت خودروسازی کشور به حداقل رسید. کاهش
کیفیت محصولات داخلی یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم از شرکتهای
خودروساز داخلی است. پس از کاهش کیفیت محصولات داخلی از سوی تولیدکنندگان و
قطعه سازان این صنعت شاهد حمایت بیشتر دستگاههای نظارتی همچون شورای
رقابت و انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از آنها بودیم. مصرف
کننده حمایت نشد. کاهش کیفیت خودروهای ایرانی به حدی است که مردم به فکر استفاده از محصولات چینی افتادهاند.
فیلم/ مقاومت ایران خودرو برای تولید خودروهای از رده خارج!
با این اوصاف چند سوال به وجود میآید که پاسخ به آنها دردی از صنعت خودروسازی که نه، ولی شاید درد ثبت نام کنندگان را التیام ببخشد.
قرار باشد سرمایهگذار خارجی مثل پژو به ایران بیاید و با قهر کردنش، مدلهای از رده خارج پژو (۴۰۵ و پرشیا و ۲۰۶) برای ادامه تولید دچار بحران و افت کیفیت شوند، انتقال تکنولوژی و بومیسازی چه جایگاهی در میان خودروسازان دارد؟
اگر ایران خودرو و سایپا بخواهند قیمت تمام شده را بیش از میانگین جهانی اعلام کنند، مونتاژ داخلی چه مزیت اقتصادی دارد، وقتی میتوان با کیفیت بالاتر همان خودرو را وارد کرد؟
آیا تعلل و تیراژ پایین تولید با ادعای مشارکت فرانسویها قیمت تمام شده را بالا نمیبرد؟
چه لزومی بر بازی تبلیغاتی و اثرگذار نشان دادن برجام در صنعت بود وقتی آخر و عاقبت این ادعاها همین نارضایتی و تضییع حقوق مردم است؟
بهتر نیست با افزایش بهرهوری و چرخش نگاه نسبت به تولید خودرو، تیراژ و کیفیت افزایش یابد تا مردم با رغبت ماشین ایرانی بخرد نه از روی اجبار و انحصار با قیمت گزاف؟
خجالتم خوب چیزیه از جون مردم چی میخوان اینا؟ چرا سیری نداره ایران خودرو از پولای مردم؟
چطوری اینا شب سر رو بالشت میذارن وقتی زن و بچه مردم با پراید و پژو تو جاده ها در ترددن؟
یک سوال ساده که هنوز جوابی واسش پیدا نکردم و احتمالا سالهای بعد با روشن شدن ابعاد مذاکرات "محرمانه " آقایان روشن میشود:چرا ما اینقدر به فرانسه باج میدیم؟ وقتی که بهترین طراحهای بدنه خودرو در دنیا ایرانی هستند، وقتی که خیلی از کشورهای پیشرو در صنعت خوردو سازی گزینه های بهتری برای ارائه در بازار ایران دارند ، چرا پژو ؟ چرا فرانسه؟با توجه به سابقه خیانت ها و ظلمهای عدیده فرانسه نسبت به ایران(حمایت از صدام،کارشکنی در برجام،پناه دادن به منافقین،و....) که شاید بیشتر از آمریکا باشه.
دوستان عزیز سلام.بنده یکی از ثبت نام کنندگان این خودرو هستم تحویل ابانماه.متاسفانه خط تولید انبوه پژو 2008 که در 12 اردیبهشت ماه امسال توسط رییس جمهور محترم افتتاح شد یک دروغ بزرگ بود.بنده هیچوقت به قول های مدیران ارشد خودرویی ایران اعتماد نداشته و ندارم اما این سری فرق داشت.شخص اول مملکت پروژه تولید انبوه را جلو تمام خبرنگاران افتتاح کرد.اصلا ذره ای پیش خودم فکر نمیکردم که بحث دروغ تا این سطح در مدیریت کشور رخنه پیدا کرده باشد.متاسفانه این پروزه رو ملی معرفی کردند.با تمام قدرت تبلیغ کردند اما الان دقیقا معلوم شد که تمام ان فعالیت ها فقط یک شوی پوچ و توخالی تبلیغاتی بود.متاسفانه جامعه خبرنگاری هم با بدنه قدرت اقتصاد مملکت همگام و هماهنگ بوده است. اصلا تا به امروز یک نفر از خبرگذاری های معتبر کشور که صاحب تریبون هستند سراغ مدیرعامل شرکت ایران خودرو نرفته که چرا اقدام به پیش فروش ماشینی کردند که خود به قطع می دانستند که حالا حالا تحویل بده این ماشین به مردم نیستند.حرف من از نحوه ی قیمت گذاری همینی که هست یا نحوه ثبت نامی با اون سیستم پشتیبانی عصر حجری و خیلی موارد دیگر نیست.حرف من ساده هست:: یک مدیر مبتدی و کم سواد حداقل تا چند ماه اینده خود رو روشن می بیند و برنامه ریزی می کند اما مدیر مثلا غول خودرو سازی ایران یعنی بدون هیچ برنامه و اینده نگری امده روی هوا این ماشین رو ثبت نام کرده یا با دروغ و نیرنگ خاسته از مردم تامین اعتبار پروژه ایکاپ نماید.بهر حال ما نه تریبون داریم و نه دادمون به جایی می رسد.انهایی هم که تریبون دارند یا خودشون رو بخواب زدند یا توسط بازوهای قدرت به خواب عمیق رفتند.اما شکی نیست تو بحث پیش فروش پژو 2008 شرکت ایکاپ تخلف محرز صورت گرفته . چون خودرویی را پیش فروش کردند که خود به قطع می دانستند اصلا در تاریخ مقرر که هیچ با چند ماه تاخیر هم نمی توانند تحویل مشتری بدهند.من یه کارمند ساده ام که دلخوش حرف راست افتتاح خط تولید انبوه پژو 2008 رییس جمهور محترم بودم.که متاسفانه الان اینچنین دست اویز مکر و نیرنگ مدیران پروژه ایکاپ شدیم.من فقط اینو می دانم اینجور ادما دین مذهب ندارند.متاسفانه اینگونه ادمای بی دین راس امور مدیریتی خودرویی ایران رو در دست گرفته اند.واقعا برای خود که در چنین جامعه ای زندگی می کنم متاسفم.
لادين لمن لا عهد له ﴿رسول اكرم صل الله عليه و آله/ بحارالانوار/ج٧٥/ص٩٦﴾
آنكس كه وفاي به عهد و پيمان نكند، دين ندارد
حداقل در همین بحث پژو 2008 کاش حداقل خبرنگاران ازاده ای داشتیم که طبل رسوایی این نامدیران مدیر را فریاد می زد.
دوستان گرامی دقت کردین برای پژو 2008 تا حالا هیچ خبرگزاری یقیه مدیران ارشد ایکاپ رو نگرفته و فقط گوشه کنار از راه دور یه انتقاداتی میشه.
خطاب به اون آقای مهترمی که گفتن من کارمندم و پژو2008 ثبت نام کردم عرض کنم اولا کارمند جماعت نمیرن 100 م به ماشین پول بدن معلومه وضعتون خوبه ثانیا لطفا بگید از چه رانتی برای خرید استفاده کردید 99 درصد کسایی که ثبت نام کردن برای فروش بوده نه برای خودشون . من خودمم میخاستم ثبت نام کنم نتونستم الانم باز سایت باز بشه حاظرم ثبت نام کنم حتی اگه یک ساله هم تحویل بدن 30 درصد سود میکنی برادر
چطوری اینا شب سر رو بالشت میذارن وقتی زن و بچه مردم با پراید و پژو تو جاده ها در ترددن؟
لادين لمن لا عهد له ﴿رسول اكرم صل الله عليه و آله/ بحارالانوار/ج٧٥/ص٩٦﴾
آنكس كه وفاي به عهد و پيمان نكند، دين ندارد
حداقل در همین بحث پژو 2008 کاش حداقل خبرنگاران ازاده ای داشتیم که طبل رسوایی این نامدیران مدیر را فریاد می زد.
دوستان گرامی دقت کردین برای پژو 2008 تا حالا هیچ خبرگزاری یقیه مدیران ارشد ایکاپ رو نگرفته و فقط گوشه کنار از راه دور یه انتقاداتی میشه.
مرسی از همه دوستان محترم
منتها نمیدونم چرا مردم ایران انقدر عشق ماشینن هر آشغالی میدن دستمون میخریم با قیمت دو سه برابر