کد خبر:۶۴۴۸۹۲
دانشجویان دانشگاه شریف سوپرمارکتهای آنلاین راهاندازی کردند
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی و ساخت نرم افزاری، اقدام به راه اندازی سوپرمارکتهای آنلاین در پیام رسان تلگرام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کسری اقبالی دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گفت: نخود مارکت، یک نرم افزار است که در قالب chatbot در تلگرام اجرا میشود. کاربران میتوانند با وارد شدن به این سیستم، شهر و محله خود را انتخاب و از بین کالاهای سوپر مارکت هایی که در منوهای این نرم افزار وجود دارد، اجناس و مایحتاج خود را انتخاب کنند و به این ترتیب، پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، پیک سوپر مارکت کالاهای خریداری شده توسط کاربر را برای وی ارسال کرده و هزینه را در محل دریافت میکند.
وی یادآور شد: طرح ما از شهریورماه سال ۹۵ به همراه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران شروع و سرانجام در اردیبهشت ماه ۹۶ این طرح به اجرا در آمد و اکنون در ۵ محله از شهر کرج به شکل محدود و آزمایشی در حال اجراست.
وی افزود: ایده سوپر مارکتهای آنلاین، ایده جدیدی نیست، اما نکته جدید طرح ما، استفاده از یک مسنجر و پیام رسان محبوب مثل تلگرام، برای اجرا کردن کدها بوده است. ضمن اینکه این مفهوم، یعنی استفاده از chatbotها برای بیزینسهای تخصصی، ایده نسبتا جدیدی است که حتی شرکتهای بزرگی مانند paypal هم به دنبال گسترش فعالیتهایشان در این زمینه هستند.
وی یادآور شد: طرح ما از شهریورماه سال ۹۵ به همراه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران شروع و سرانجام در اردیبهشت ماه ۹۶ این طرح به اجرا در آمد و اکنون در ۵ محله از شهر کرج به شکل محدود و آزمایشی در حال اجراست.
وی افزود: ایده سوپر مارکتهای آنلاین، ایده جدیدی نیست، اما نکته جدید طرح ما، استفاده از یک مسنجر و پیام رسان محبوب مثل تلگرام، برای اجرا کردن کدها بوده است. ضمن اینکه این مفهوم، یعنی استفاده از chatbotها برای بیزینسهای تخصصی، ایده نسبتا جدیدی است که حتی شرکتهای بزرگی مانند paypal هم به دنبال گسترش فعالیتهایشان در این زمینه هستند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.