معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر چقدر بتوانیم شتاب دهندههای کسب و کار را توسعه بدهیم موفقتر خواهیم بود و این شرکتهای دانش بنیان قطعا از مکانیزمهای قانونی برای حمایت برخوردار خواهند بود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری در نشست خبری در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانههای دیجیتال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت هایی که دانش بنیان میشوند بیش از ۱۰ الی ۲۰ نوع خدمات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت میکنند، از جمله اینکه این شرکتها از معافیتهای مالیاتی و نیز معافیت املاکی و سربازی بهره منده میشوند. وی به بحث شرکتهای خلاق اشاره کرد و بیان کرد: بزودی بحث شرکتهای خلاق را تعریف میکنیم و در این زمینه حمایت کردن از شتاب دهندهها را در برنامه داریم. ستاری تاکید کرد: شرکتهای دانش بنیان قطعا از مکانیزمهای قانونی برای حمایت برخوردارند و شرکتهای خلاق از مکانیزم هایی استفاده میکنند که معاونت در اختیارشان قرار میدهد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه توسعه شتاب دهندهها را یک اصول برشمرد و گفت: در راستای توسعه فضای مجازی آنچه که ما در آن کمبود داریم تولید محتوا است که امیداریم با برگزاری چنین نمایشگاهی به این مهم دست یابیم. ستاری با اعلام اینکه رتبه ما در تولید علم به لحاظ تعداد مقالات پانزدهم است، افزود: دولت باید محیط کسب و کار را آماده کند و تصور میکنم بزرگترین مشکلی که در این حوزه داریم آماده نبودن محیط کسب و کار است. به گفته ستاری، جایگاهمان در ابتدای دولت در حوزه کسب و کارهای نوین در دنیا ۱۲۱ بود، اما امروز و در این مقطع به رتبه ۷۵ دست یافته ایم. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه رسانههای دیجیتال درخصوص برنامههای این معاونت در راستای توسعه و گسترس طرح شامد بیان داشت: طرح شامد در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده که مجری آن وزارت ارشاد است و ما نیز موافق این طرح هستیم و معتقدیم باید نسبت به این مهم فرهنگ سازی شود. وی به نقاط قوت این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح فرهنگ سازی در فضای مجازی را گسترش میدهد و به واسطه این طرح میتوان متوجه شد چه محتوایی مناسب است و چه محتوایی مناسب نیست. ضمن اینکه این طرح جلوی نفوذ خارجیها را میگیرد و بسترهای مناسب فعالیت برای شرکتهای داخلی که پایه اصلی آن نیروهای انسانی خلاق و نو آور هستند را فراهم میکند. یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانههای دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکتهای فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانههای دیجیتال از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار میشود.