کد خبر:۶۴۵۷۲۸
رئیس دانشگاه شهید بهشتی:
از درآمدزایی آموزشی استقبال نمیکنیم اما گاهی مجبوریم!
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: از درآمدزایی از طریق آموزش استقبال نمیکنم، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی گاهی مجبور هستیم به عنوان راه حل مشکلات مالی و اقتصادی در برابر آن منعطف باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی، از بخشها و واحدهای مختلف حوزه معاونت آموزشی دانشگاه بازدید کرد.
وی گفت: معتقدم آموزش محور اصلی هر موسسه و نهاد آموزشی است و در واقع یکی از مهمترین رسالتهای دانشگاه، آموزش است. انتظار خانوادهها از دانشگاه این است فرزندشان در مرحله اول خوب آموزش ببیند و درکنار آموزش، توأمان به مباحث تربیتی و فرهنگی پرداخته شود.
وی ادامه داد: امروز، آموزش کار مهم و پر چالشی است. گاهی این حوزه با انتظاراتی مواجه میشود که خارج از چارچوب آیین نامه هاست که باید این موارد را مدیریت کرد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در سالهای اخیر، پژوهش اهمیت زیادی یافته و انتظار میرود یافتههای پژوهشی کاربردی شوند. با توجه به پر رنگ شدن جایگاه پژوهش، تصور میشود آموزش در درجه دوم اهمیت قرار دارد، در حالیکه چنین نیست. آموزش و پژوهش باید با هم در پیوند باشند.
وی با اشاره به جایگاه حساس معاونت آموزشی در بین سایر حوزههای دانشگاه خاطرنشان کرد: اولین سطح تماس پذیرفته شدگان در هنگام ورود به دانشگاه با معاونت آموزشی است؛ دانشجویان در آخرین مرحله و هنگام دانش آموختگی نیز به آموزش مراجعه میکنند. سلوک و حسن رفتار شما همکاران مشغول به خدمت در این حوزه، میتواند منجر به امیدواری، علاقمندی و وابستگی به کشور در بین دانشجویان شود.
رئیس دانشگاه در ادامه، خطاب به مدیران و کارشناسان معاونت آموزشی تاکید کرد: در برخورد با دانشجویان و مراجعان باید کمال دقت و مراقبت صورت گیرد؛ دانشجویان از بسترهای اجتماعی و تربیتی متفاوت و ازخانواده هایی با شرایط اجتماعی و اقتصادی متنوع در دانشگاه گرد هم آمدهاند؛ گاهی خلق و خوی جوانی و هیجان مقتضی این سنین، منجر به زیاده خواهی در آنها میشود، از طرفی شرایط ویژه جغرافیایی دانشگاه، شیب آن و خستگی ناشی از طی طریق تا رسیدن به ساختمان آموزش باعث میشود زمانی که دانشجویان به آموزش میرسند و احیاناً اگر پاسخ مورد انتظارشان را دریافت نکنند ممکن است شرایطی پیش آید که مدیریت و کنترل آن، درایت کارشناسان آموزش را طلب کند.
رئیس دانشگاه در ادامه، با اشاره به جایگاه دانشگاه شهید بهشتی در رتبه بندیهای بینالمللی و قرار گرفتن در میان دانشگاههای سطح یک کشور، تأکید کرد: بهترین استعدادها و جوانان نخبه کشور در دانشگاههای تراز اول پذیرفته میشوند؛ دانشجویان نخبه، ثروت هر موسسه و نهاد آموزشی است و دانشگاههای بزرگ دنیا سالانه برای جذب برترینهای دنیا هزینههای گزافی را متحمل میشوند و این اهمیت و حساسیت کار مدیران و کارشناسان آموزش را دو صدچندان میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف ادارات و مدیریتهای مختلف معاونت آموزشی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه که در زمره بهترین استادان کشور قرار دارند، همچنین پالایش نمرات دانشجویان، شناسایی، جذب و ارائه خدمات به استعدادهای درخشان از جمله وظایف مهم و تاثیرگذاراست که برعهده معاونت آموزشی قرار دارد.
صدوق تأکید کرد: راهبرد آموزشی دانشگاه، جذب استعدادهای درخشان است، از درآمدزایی از طریق آموزش استقبال نمیکنم، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی گاهی مجبور هستیم به عنوان راه حل مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی در برابر آن منعطف باشیم، از سویی فراموش نکنید آموزش، در تمام دنیا یک بازار مهم محسوب میشود و دانشگاههای بزرگ، سرمایهگذاریهای زیادی برای حضور در این بازار انجام میدهند.
وی گفت: معتقدم آموزش محور اصلی هر موسسه و نهاد آموزشی است و در واقع یکی از مهمترین رسالتهای دانشگاه، آموزش است. انتظار خانوادهها از دانشگاه این است فرزندشان در مرحله اول خوب آموزش ببیند و درکنار آموزش، توأمان به مباحث تربیتی و فرهنگی پرداخته شود.
وی ادامه داد: امروز، آموزش کار مهم و پر چالشی است. گاهی این حوزه با انتظاراتی مواجه میشود که خارج از چارچوب آیین نامه هاست که باید این موارد را مدیریت کرد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در سالهای اخیر، پژوهش اهمیت زیادی یافته و انتظار میرود یافتههای پژوهشی کاربردی شوند. با توجه به پر رنگ شدن جایگاه پژوهش، تصور میشود آموزش در درجه دوم اهمیت قرار دارد، در حالیکه چنین نیست. آموزش و پژوهش باید با هم در پیوند باشند.
وی با اشاره به جایگاه حساس معاونت آموزشی در بین سایر حوزههای دانشگاه خاطرنشان کرد: اولین سطح تماس پذیرفته شدگان در هنگام ورود به دانشگاه با معاونت آموزشی است؛ دانشجویان در آخرین مرحله و هنگام دانش آموختگی نیز به آموزش مراجعه میکنند. سلوک و حسن رفتار شما همکاران مشغول به خدمت در این حوزه، میتواند منجر به امیدواری، علاقمندی و وابستگی به کشور در بین دانشجویان شود.
رئیس دانشگاه در ادامه، خطاب به مدیران و کارشناسان معاونت آموزشی تاکید کرد: در برخورد با دانشجویان و مراجعان باید کمال دقت و مراقبت صورت گیرد؛ دانشجویان از بسترهای اجتماعی و تربیتی متفاوت و ازخانواده هایی با شرایط اجتماعی و اقتصادی متنوع در دانشگاه گرد هم آمدهاند؛ گاهی خلق و خوی جوانی و هیجان مقتضی این سنین، منجر به زیاده خواهی در آنها میشود، از طرفی شرایط ویژه جغرافیایی دانشگاه، شیب آن و خستگی ناشی از طی طریق تا رسیدن به ساختمان آموزش باعث میشود زمانی که دانشجویان به آموزش میرسند و احیاناً اگر پاسخ مورد انتظارشان را دریافت نکنند ممکن است شرایطی پیش آید که مدیریت و کنترل آن، درایت کارشناسان آموزش را طلب کند.
رئیس دانشگاه در ادامه، با اشاره به جایگاه دانشگاه شهید بهشتی در رتبه بندیهای بینالمللی و قرار گرفتن در میان دانشگاههای سطح یک کشور، تأکید کرد: بهترین استعدادها و جوانان نخبه کشور در دانشگاههای تراز اول پذیرفته میشوند؛ دانشجویان نخبه، ثروت هر موسسه و نهاد آموزشی است و دانشگاههای بزرگ دنیا سالانه برای جذب برترینهای دنیا هزینههای گزافی را متحمل میشوند و این اهمیت و حساسیت کار مدیران و کارشناسان آموزش را دو صدچندان میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف ادارات و مدیریتهای مختلف معاونت آموزشی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه که در زمره بهترین استادان کشور قرار دارند، همچنین پالایش نمرات دانشجویان، شناسایی، جذب و ارائه خدمات به استعدادهای درخشان از جمله وظایف مهم و تاثیرگذاراست که برعهده معاونت آموزشی قرار دارد.
صدوق تأکید کرد: راهبرد آموزشی دانشگاه، جذب استعدادهای درخشان است، از درآمدزایی از طریق آموزش استقبال نمیکنم، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی گاهی مجبور هستیم به عنوان راه حل مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی در برابر آن منعطف باشیم، از سویی فراموش نکنید آموزش، در تمام دنیا یک بازار مهم محسوب میشود و دانشگاههای بزرگ، سرمایهگذاریهای زیادی برای حضور در این بازار انجام میدهند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.