پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسویها بودند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند!
گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ تحرکات اخیر بازار پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تمایل بیشتری ایرانیها را به خرید خودروهای شاسیبلند و اهمیت مردم را به ظاهر اتومبیل بیش از پیش نشان داد. از تحرکات بازار خبر میرسد پس از آغاز روند قیمتگذاری خودروهای وارداتی، افزایش قیمت بیشتر شامل خودروهای شاسی بلند و همچنین کرهای با ظاهر زیباتر شد که موید مطلب فوق است.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حین برگزاری دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه برای مشخص شدن ذائقه مشتریان ایرانی کرد. در این تحقیق از یک
هزار و ۵۴۳ نفر از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه سوال شد. جالب اینجاست ۸۴% از این جامعه آماری را آقایان تشکیل میدهند.
نتایج این نظرسنجی نشان میدهند اولویت اصلی مردم ایران برای خرید خودرو ایمنی خودروها بوده که ۳۳% از افراد به آن رأی دادهاند. ۲۹% افراد قدرت و
شتاب خودرو را اصلیترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کردهاند. سپس معیار زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با
۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این
میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده
است.
سوال جالب دیگر نظرسنجی علاقه مردم به کلاسهای مختلف خودرویی بوده است. نتایج نهایی نشان میدهد ۶۳% رأی دهندگان به کلاس خودروهای شاسی بلند علاقه دارند که شامل شاسی بلند SUV و کراس اورها (مینی SUV) است. تنها ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان نشان دادند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند.
پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسویها بودند که میزان توزیع آن در عکس مشخص است.افزایش قیمتهای اخیر نیز در حوزه کلاس خودرو بیشتر متوجه شاسی بلندها و در حوزه کشورهای تولیدکننده شامل سفیران آلمان و ژاپن بوده است.
با سلام خدمت هموطنان محترم
در حقیقت ماشینهای شاسی بلند به جهت عبورشان از دشت و تپه در کشورهای خارجی و کوهستانی طرفدار بیشتری دارد آن هم د رمیان آمریکائیها؛ ولیکن متاسفانه در ایران این به یک چشم و همچشمی بدون در نظر گرفتن عوارض طولانی مدت استفاده از این نوع خودروها تبدیل شدهاست .پر واضح و مبرهن است که در خیابنها و جاده ای ایران که اکثراً کفی و صاف میباشند استفاده از خودروهای شاسی بلند هزینه های زیادی را بر مصرف کنندگان این نوع از خودروها تحمیل می نماید.
حال با یک نگاهی گذرا به گذشته خودرو در ایران ببینیم که آیا همین پیکان جدای از تمام مشکلاتی که داشت جوابگوی رانندگی رد جاده های ایران را نمیکرد؟ و از آن زمان تا کنون که زیاد هم نمیگذرد آیا جاده های ما فرقی کرده است ؟ پس لطفاً برای خودمان زندگی کنیم نه برای دیگران و از روی چشم و هم چشمی. متشکرم
آخه به چه درد میخوره شاسی بلند توی شهرهای پرترافیکی مثل تهران
فقط دنبال ژست و قیافه ایم.
واقعا متاسفم. دندونامون رو شمردن اینجوری گرون میکنن صدامونم درنمیاد
ماشین شاسی بلند از لحاظ پرفورمنس در سطح پایین تری از سدانه. با هر مبلغی که ادم هزینه میکنه براش میتونه یه سدان قویتر با اپشن بهتر بخره. لذت رانندگیشم بیشتره
در حقیقت ماشینهای شاسی بلند به جهت عبورشان از دشت و تپه در کشورهای خارجی و کوهستانی طرفدار بیشتری دارد آن هم د رمیان آمریکائیها؛ ولیکن متاسفانه در ایران این به یک چشم و همچشمی بدون در نظر گرفتن عوارض طولانی مدت استفاده از این نوع خودروها تبدیل شدهاست .پر واضح و مبرهن است که در خیابنها و جاده ای ایران که اکثراً کفی و صاف میباشند استفاده از خودروهای شاسی بلند هزینه های زیادی را بر مصرف کنندگان این نوع از خودروها تحمیل می نماید.
حال با یک نگاهی گذرا به گذشته خودرو در ایران ببینیم که آیا همین پیکان جدای از تمام مشکلاتی که داشت جوابگوی رانندگی رد جاده های ایران را نمیکرد؟ و از آن زمان تا کنون که زیاد هم نمیگذرد آیا جاده های ما فرقی کرده است ؟ پس لطفاً برای خودمان زندگی کنیم نه برای دیگران و از روی چشم و هم چشمی. متشکرم
فقط دنبال ژست و قیافه ایم.
واقعا متاسفم. دندونامون رو شمردن اینجوری گرون میکنن صدامونم درنمیاد
تعرفه رو هم ببرن بالا حقتونه
شاسی بلند ارزون و باکلاس و پرقدرت