سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت:با دو نرخی شدن بنزین سهمیه بندی و کارت سوخت باز می گردد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ اسدالله قره خانی با اشاره به پیشنهاد رییس مجلس، برای دو نرخی کردن بنزین، گفت: آخرین راهکاری که برای اصلاح قیمت حاملهای انرژی میماند دو نرخی کردن بنزین است، اما زمانی که بنزین دو نرخی میشود حتما باید سهمیه بندی شده و از کارت سوخت استفاده شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دو نرخی شدن بنزین حتما باید روال گذشته اعمال شود، افزود: با دو نرخی شدن بنزین باید از یک منظر به طبقات پایین جامعه سهمیه داده شود، تا این مقدار از سهمیه برای خودروهایی که استفاده شخصی دارند، مصرف شود و از سوی دیگر یک سهمیه برای خودروهایی که فعالیتهای خدمات عمومی دارند، اختصاص یابد.
با دو نرخی شدن بنزین اثرات افزایش قیمت تیز و با شتاب بالا نیست وی ادامه داد: اگر شخصی از این میزان سهمیه بنزین بالاتر استفاده کرد، قیمت بنزین میتواند افزایش یابد، البته عیوبی که در گذشته درباره دو نرخی شدن بنزین وجود داشته همچنیان پابرجا است.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دو نرخی شدن بنزین اثرات جانبی افزایش قیمت تاثیر کمتری میگذارد، یادآور شد: با این اقدام اثرات افزایش قیمت تیز و با شتاب بالا نبوده و فزاینده نیست و رشد قیمتها بطئی و کند است.
افزایش قیمت بنزین برای مصرف بیشتر از سهمیه است وی افزود: اگر قیمت بنزین همانند آب، برق و گاز که اعلام شد گران نشود، دیگر نیازی به کارت سوخت و سهمیه بندی و دو نرخی شدن نیست.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر قرار است بنزین دو نرخی شود باید دو گروه در نظر گرفته شوند، تصریح کرد: نخست باید گروههایی که خدمات عمومی را ارائه میدهند، مد نظر قرار گیرند و آنها باید از سهمیه بالاتری برخوردار شوند و گروه دیگر مردم عادی هستند که برای آنها باید سهمیه دیگری در نظر گرفته شود و برای مصرف بیشتر از این سهمیه باید مبلغ بیشتری هزینه کنند.