پشت پرده اعتراض کشاورزان در نمازجمعه اصفهان چیست؟
گزارش/ واکنش توییتری‌ها به حواشی دیروز اصفهان
تعدادی از کشاورزان اصفهان که بار‌ها نسبت به مشکل انتقال آب زاینده رود دست به اعتراض زده بودند، دیروز پس از تجمع کنار پل‌خواجو وارد مصلای این شهر شدند.
تعداد نظرات: ۱۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
همین اب موجود جیره بندی شود برای کشاورزان ،کارخانه های موجود در اصفهان یزد وقم وممانعت جدی از راه اندازی صنایع پر مصرف اب تا انشاالله رفع بی ابی این مناطق والا دست کم گرفتن این موضوع خطر بیشتری از بی ابی در بر دارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
رفتار خشونت امیز و تخریب لوله اب شرب دردی از مردم دوا نمیکنه باید بگردیم دنبال راحل اصلا اب یزد رو قطع کنید خشکسالی بر طرف میشه همین شرق اصفهان که صداشون بلنده برای کشت غرق ابی چه کار کردن در اخر اینو میتونم بگم استان یزد و اصفهان همیشه مکمل هم بودن از نظر اقتصادی و فرهنگی خواهش میکنم زمینه اختلاف رو فراهم نکنید
ناشناس
Germany
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آبی کوهرنگ نمونده که بخواهید ببرید تمام یخچالهای کوهرنگ هم تمام شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
کشورهای عربی از آب شور دریا ، با دستگاههای مدرن تصفیه آب ،،آب شیرین برای کشاورزی بدست میارند، و اون وقت ما آب شیرین را برای کارخانه ها به کار میبریم، حداقل این کارخانه ها را در استان های ساحلی احداث کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خیر. آنها این آب را برای شرب استفاده می کنند چون عملا کشاورزی با آب شیرین شده به صرقه نیست. البته مدتی عربستان با تصفیه آبهای شور باقیمانده در چاههای نفت کشاورزی کرد گه با اتمام آن آبهای فسیلی کشاورزیش هم نابود شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اینکه صنایع آب بر باید از استانهای کویری جمع آوری شوند حرف کاملا صحیحی است اما کافی نیست چون تنها 8 درصد آب برای امور صنعتی استفاده می شود. بخش عمده آب زاینده رود در چهارمحال و بختیاری و بالادست صرف کشاورزی غرقابی روی زمینهای آهکی زاگرس می شود. این آب وارد غارها و کارستهای زیر زمینی موجود در سنگهای آهکی شده و برای همیشه از دست می رود و دیگر قابل بازیابی نیست. برای رفع این مشکل لازم است با توسعه دامداری و شیلات در استان چهارمحال و بختیاری مردم را تشویق کنیم که دست از کشاورزی بردارند و بگذارند آب به مسیر طبیعی خود جاری شود و به زمینهای غنی از سیلیس و مواد معدنی شرق اصفهان برسد. دقت کنید ایل بختیاری هم در طی هزاران سال با درک طبیعی و تجربی این نکته از کشاورزی در ییلاقها خودداری می کرد و اجازه می داد آب به سوی پایین دست روان شود و در عوض با دامداری روزگار می گذراندند. اقدام خائنانه رخاضان پهلوی در یکجا نشین کردن عشایر از یک سو ضربه جبران ناپذیری به دامداری ایران زد و از سوی دیگر عشایر مجبور به کشاورزی شدند که سبب شد آب کمتری به پایین دست رودها در اصفهان و خوزستان برسد.
ناشناس
Saudi Arabia
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
پشت هر اعتراضی امریکا نیست....وای به حال مردمی که گور خود را می کنند و می اندازند تقصیر امریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
البته نقش آمریکا و انگلیس خواهر صدام رو نادیده گرفتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خداروشکر مردم راه اعتراض مسالمت آمیز رو یاد گرفتن. مسئولین اگه بفکر نباشن دیگه فاتحه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
مسئولین مملکت باید فکری به حال آب مورد نیاز مردم اصفهان ، یزد و نائین ، اردستان، و روستاهای اطراف و اکناف آن بکنند، مردم در بیشتر مناطق حتی در مصرف آب خوردن در مضیقه‌اند ، روستاها خشک شده و مردم و جوانان روستاها بیکار و بیشترشان معتاد شده‌اند با تخلیه روستاها عده‌ای دست به غارت اموال مردم می زنند، دولت باید به هر شکل ممکن از خلیج فارس و غیره ... آب را برای این مناطق تهیه کند تا مردم به جان یکدیگر نیفتند تهیه آب از واجبات است. و نباید دست روی دست گذاشت و امروز و فردا کرد و تا بیش از این خسارت وارد نشده جلوگیری کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اقا این کارخانجات رو بیان کنار دریا احداث کنن هم مشکل تصویه اب شهرهای جنوبی حل میشه هم مشکل بیکاری هم کارخونه ها میتونن محصولاتشون رو تولید کنن مشکل اصفهان هم حل میشه دیگه نمیخواد از اب شیرین اصفهان استفاده کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اقا؟ ؟ این مملکت برای 200میلیون جمعیت پتانسیل دارد. اگر به این منویات توجه بشه هیچ مشکلی نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
در بیان علت ها در مشکل کم آبی علمی وبا دلیل ومدرک صحبت کنیم..قطعا کشاورزی چهارمحال علت تام نیست
دلایل کم آبی ،
کا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
مثل همیشه هیچ نظری از خوزستانیا منتشر نشده... .
خوزستانو بخاطر اصفهان خشک خشک کردید تا جایی که مردم از غبار و ریزگرد و آلودگی کارخانه جات و صنایع در وضعیت غیر قابل تصور بحرانی قرار گرفتند و سالانه مرگ و میرهای فراوان و بیماری های نادر داریم میدیم فقط و فقط بخاطر اصفهان ، خوزستانو نابود کردید . حالا هی تیتر بزنید تا آب استانهای بدبخت دیگه مث چهارمحال و ... رو هم بدون هدف و هدر رفت کامل به اون مناطق کویری اصفهان منتقل کنند تا این استنهای دیگه رو هم بدبخت تر و نابودتر کنید .
ارسال نظرات
آخرین اخبار