رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامهای به کلیه دستگاههای اجرایی، استفاده از پیام رسانهای خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.
در متن بخشنامه رضا جواهری، آمده است: «به استناد بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاستها و اقدامات ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی.
میبایست کلیه نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسانهای اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسانهای اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام میشود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسانهای اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»
پیشینه تشکیل مرکز مدیریت راهبردی افتا به تدوین سند راهبردی افتا باز میگردد. در سال ۱۳۸۲ شورایعالی افتا براساس ضرورتها، توسط دولت وقت ایجاد و ملزم به تدوین این سند برای کشور شد. سند تدوین شده توسط شورای مذکور، در سال ۱۳۸۴ توسط هیات دولت به تصویب رسید و به دستگاهها ابلاغ شد.
پس از تصویب و ابلاغ سند راهبردی افتا توسط هیات وزیران، مرکز مدیریت راهبردی افتا، به منظور برنامهریزی، سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای دستورالعملهای ابلاغی در دستگاههای اجرایی و نیز به عنوان دبیرخانه سند در سال ۱۳۸۶ تشکیل شد. سند راهبردی افتا که ماموریت اجرای آن توسط دولتهای نهم، دهم و یازدهم به این مرکز محول شده است، در سال ۱۳۸۷ مورد بازنگری قرار گرفت. موضوعِ مسئولیت مرکز در اجرای سند نیز توسط معاون اول رؤسای محترم جمهور در هر دوره، به منظور همکاری دستگاههای اجرایی به آنها ابلاغ شد.