
کد خبر:۶۹۰۹۳۹
تکمیل قطعه ۴ آزادراه تبریز-ارومیه/ توسعه محور ترانزیتی غرب به شرق
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در راستای تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب، ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه-تبریز نیمه اول امسال بهرهبرداری میشود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی نقش آزادراه ارومیه –تبریز را در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی حیاتی دانست و گفت: استان آذربایجان غربی به وسیله کوهها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد.
وی افزود: بخشهایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سالهای گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهرهبرداری رسید و هماکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشینآلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه ـ. تبریز که یکی از پروژههای اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
خادمی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت: نقش این محور در توسعه اقتصادی استانهای آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقهای و رونق سایر بخشهای اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاههای منطقه نیز نقش آفرینی میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهرهمندی از این آزادراه عنوان کرد.
وی افزود: بخشهایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سالهای گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهرهبرداری رسید و هماکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشینآلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه ـ. تبریز که یکی از پروژههای اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
خادمی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت: نقش این محور در توسعه اقتصادی استانهای آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقهای و رونق سایر بخشهای اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاههای منطقه نیز نقش آفرینی میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهرهمندی از این آزادراه عنوان کرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.