آخرین اخبار:
کد خبر:۶۹۵۸۶۸
محمدی:

روند آموزشی پژوهشگاه شاخص‌پژوه به صلاح آموزش عالی نیست / جزئیات روند پذیرش دانشجو

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: روند آموزشی موسسه به صلاح آموزش عالی نبوده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوود محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پژوهشگاه شاخص‌پژوه و تعیین تکلیف دانشجویان این پژوهشگاه، گفت: پژوهشگاه شاخص‌پژوه مجوز فعالیت خود را از وزارت علوم وقت گرفته بود تا فعالیت پژوهشی داشته باشد و مسئولان این پژوهشگاه از طریق قراردادی که با دانشگاه اصفهان منعقد کردند، پژوهشگاه را در این دانشگاه مستقر کردند و در این مدت دانشجو پذیرش کردند، اما دانشجویان تصور کردند که از سوی دانشگاه اصفهان مدرک می‌گیرند در حالیکه این موسسه خصوصی بوده است.

وی افزود: پس از مدتی وزارت علوم نسبت به روند کار معترض شد و یک پروسه طولانی صورت گرفت به طوریکه وزارت علوم درخواست ارائه مجوز قانونی از سوی این پژوهشگاه را داشت و در نهایت مسأله به دیوان عدالت اداری رسید.

محمدی گفت: دیوان در این زمینه حکمی صادر کرد و اختلافاتی ایجاد شد و وزارت درخواست تعطیلی پژوهشگاه را داشت که در نهایت دیوان و وزارت علوم تصمیم به تعطیلی گرفتند و قرار شد برای ادامه تحصیل دانشجویان این پژوهشگاه نیز مکان‌هایی تعیین شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر وزارت علوم مکان‌های دیگری را برای ادامه تحصیل مشخص کرده، این قضیه به مجلس هم کشیده شد و ما از وزارت علوم گزارش خواستیم و جلسه‌ای در کمیسیون برگزار شد و در نهایت کمیته مسئول پیگیری مجلس خواست که این موسسه کار پژوهشی را ادامه دهد، ولی به دلیل مشخص و تعریف شده‌ای خود کمیسیون هم به نتیجه رسید که ادامه کار آموزشی را مجاز ندانست.

وی اضافه کرد: وزارت علوم این کار را دنبال کرد که دانشجویان این پژوهشگاه به دانشگاه‌های دیگر بروند. ما از وزارت خواستیم مشکلات را حل کند.

به گفته وی، زمانی مجلس ورود کرد که اختلافات صورت گرفته بود و احکامی صادر شده بود، نمی‌توانیم بگوییم مجوزی که صادر شده به قوت خود باقی است، زیرا ایراداتی به روند کار موسسه وارد شده که ایرادات جدی بوده بنابراین تصمیماتی از سوی وزارت اتخاذ شده و دیوان تائید کرده و درخواست وزارت علوم غیرقانونی نبوده و مستند بر اسناد و مدارک بوده است.

وی گفت: روند آموزشی موسسه به صلاح آموزش عالی نبوده و آنچه کمیسیون به آن رسیدگی کرد، این بود که مجوز پژوهش منتفی نشد بلکه پذیرش دانشجو مسکوت شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار