معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مکانیابی مدارس از دیگر مأموریتهای سازمان است، گفت: از سوی این سازمان یک کار پژوهشی و نرم افزاری در شرف تدوین است که طی چند ماه آینده آماده و در اختیار ادارات نوسازی مدارس استانها قرار میگیرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مکانیابی مدارس از دیگر مأموریتهای سازمان است، گفت: از سوی این سازمان یک کار پژوهشی و نرم افزاری در شرف تدوین است که طی چند ماه آینده آماده و در اختیار ادارات نوسازی مدارس استانها قرار میگیرد که در آن وضعیت مدارس موجود از حیث استحکام، متراژ، نوع کاربری و مکانیابی مشخص شده است.
داریوش ورناصری امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانشآموز ۵.۱۸ سانتیمتر مربع بوده و در چهارمحال و بختیاری حدود ۸.۷ سانتیمتر مربع است که از یک استاندارد قابل قبولی برخوردار است، اما اگر اقدامات را توقف کنیم سرانه موجود کاهش مییابد.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرانه فضای آموزشی جزء استانهای خوب کشور است؛ به طوری که در رتبه دوم کشوری قرار دارد.
ورناصری ادامه داد: سرانه موجود و وضعیت فضای آموزشی به تلاش کارکنان این مجموعه ارتباط دارد که امید است تلاشها تداوم یابد و این استان همیشه در رتبههای ممتاز کشوری قرار داشته باشد.
وی گفت: فضای آموزشی در هر مکانی ساخته شود خوب است، ولی این استان باید به سرانه موجود اکتفا نکند و سرانه فضاهای آموزشی را به سرانه استاندارد دنیا برساند، همچنین این سازمان از لحاظ توزیع اعتبارات برای به حداقل رسیدن مشکلات استان، دریغ نخواهد کرد.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کیفیت اجرای پروژهها را از جمله ویژگیهای اصلی نوسازی مدارس در سطح کشور و استان برشمرد.
وی ساخت و ساز، توسعه، تجهیز، کیفیت، ارتقاء مسائل فنی و آییننامهها را از ماموریتهای سازمان عنوان و تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدید و اصلی این سازمان مدرسه سبز بوده که لازم است کارگروهی در این زمینه در استان تشکیل شود.
ورناصری تاکید کرد: از شاخصههای مدارس سبز نوع معماری، وسایل سرمایشی و گرمایشی در مدارس و ... است که باید آن شاخصهها را پیش ببریم و به سمت ایجاد مدارس سبز حرکت کنیم.
وی ادامه داد: باید موضوع مکانیابی در دستور کار مدیر جدید قرار گیرد، زیرا در نوسازی مدارس اگر کارها به خصوص منابع اعتباری که از محل خیرین، ملی و استانی اخذ میشود، پیگیری نشوند استان و دانشآموزان منابع را از دست خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: از مدیر جدید تقاضا میشود تعاملات خود را با استانداری، آموزش و پرورش و فرمانداری افزایش دهد و جلسات کمیته برنامهریزی در استان نیز به صورت ویژه تشکیل شود.