عضو هیئت علمی در آستانه اخراج دانشگاه شیراز گفت: جریانهای غرب زده، بی تعهد، منتقد و مخالف دانشگاه را حیات خلوت خود میدانند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حقدل، عضو هیئت علمی در آستانه اخراج دانشگاه شیراز امروز در نشست نخبه کشی با ابزار بروکراسی، بررسی ساختار اداری علم و بی اعتنایی به استعدادهای ایرانی که توسط معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: از زمانی که تصمیم گرفتیم به فعالیتهای تحقیقات همسو با جریان انقلاب اسلامی و مخالف با سلیقه غالب بر دانشگاه بپردازیم مشکلات آغاز شد.
وی با بیان اینکه انتخاب یکی از موضوعات مرتبط با هستهای برای پایان نامه دکتری بسیاری از اساتید دانشگاه شیراز علنا به مخالفت با ما پرداختند و در سالهای مختلف سنگ اندازیهای متعددی انجام دادند، تصریح کرد: در این ۱۰ سال سنگ اندازیهای مختلفی همچون محروم کردن مجموعه ما از هر گونه امکانات دانشکده مهندسی، مخالفت با بورسیه این جانب در دانشکده برق، مخالفت با جذب این جانب به عنوان عضو هیئت علمی پس از اتمام تحصیل، اخراج برخی از دانشجویان انقلابی مشغول در مجموعه کاوشگر خورشید، لغو بورسیه نیروهای ممتاز مجموعه عدم اعتنای مسئولان دانشگاه به شکایت ما و اعضای مجموعه مورد نظر و عدم بررسی تخلفات و ظلمهای صورت گرفته، اقدام به اخراج غیرقانونی این جانب و دو نفر از همکاران ممتاز شجاع و انقلابی صورت گرفته است.
وی افزود: آنچه حاصل حضور نزدیک به ۲۰ سال اینجانب در محیط دانشگاه و همفکری با دانشجویان و اساتید انقلابی است این است که ساختار دانشگاهها در کشور دارای ایرادات اساسی است که مانع کارایی دانشگاه برای خدمت به کشور و انقلاب اسلامی و رفع محرومیتها و نیازهای ملت شده است و علاوه بر آن کشورمان را به طرق مختلف به سمت غرب گرایی و غرب زدگی میکشاند.
وی گفت: امروز شاهد ناکارآمدی دانشگاه و بی فایده بودن آن در رفع نیازهای کشور هستیم، امروز شاهد مقاومت سیستم دانشگاهی از ورود نیروهای متعهد و ارزشی جدید به دانشگاهها هستیم از طرفی شاهدیم که نیروهای متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی به بهانههای مختلف از دانشگاه اخراج میشوند و یا تحت فشار قرار دارند.
وی با بیان اینکه سوال ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که آیا آموزش جوانان این کشور براساس نیازهای امروز غرب و بی توجهی به روند پیشرفت، امکانات، مقدورات و اهداف کشور روند صحیحی است، تصریح کرد: کدام حکومت با منابع مالی خود حیات خلوتی برای جریان معترض و کارشکن ایجاد میکند؟ آیا اینکه دانشگاهها را با این سیستم حیات خلوت طیف غرب زده نموده ایم و نگاه عمیقی به این مطلب نداریم روند صحیحی است.
حقدل تصریح کرد: دانشگاهی که دستی در آتش ندارد و مدام به انتقاد، تخریب دستاوردهای جهادگر و دانشمندان کشور میپردازد اگر در تحقیقاتی هم مشارکت کند آن قدر هزینه هایش گزاف است که مجریان را پشیمان میکند. با این وجود این وضعیت نشان میدهد که دانشگاه قصد رفع نیازهای کشور را ندارد از این رو باید تحولات ساختاری و اساسی در آن ایجاد شود.
وی با بیان اینکه اخراج و محدود کردن نیروهای انقلاب اسلامی در دانشگاه امری طبیعی نیست اظهار کرد: سوال این است که آیا جریانهای غرب زده بی تعهد و خائنی که با بی اخلاقی و استفاده ابزاری از اختیارات خود با بهانهها و حیلههای مختلف اقدام به این امور میکنند نباید مورد برخورد، مجازات و محدودیت قرار بگیرند؟
وی افزود: تمام ملت باید احساس کنند که قوانین صحیحی در کشور وجود دارد و باید قاطعانه به آنها عمل شود. در هر حال اگر هر فردی چه از مسئولان و چه از مردم مرتکب قانون شکنی شود باید مورد مجازات قرار بگیرد. مثلا اگر در کشور ما رئیس جمهور هم دارای جرایمی مانند جعل عنوان و تقلب در اخذ مدرک تحصیلی باشد قانون برایش مانند هر فردی عادی باید در کشور اجرا و از سمت خود عزل شود.
وی با تاکید بر اینکه تمام ما باید پاسدار و عمل کننده به وصایای سیاسی الهی امام خمینی باشیم اظهار کرد: امروز جریانهای غرب زده، بی تعهد، منتقد و مخالف دانشگاهها را حیات خلوت خود به حساب میآورند.
وی افزود: نه تنها قبل از انقلاب فرهنگی بلکه پس از آن نیز دانشگاهها عرصه فعالیت جریانات غرب زده و گسترش و تقویت آنها بوده است. بدیهی است در محیطی که طی روز و شب به آموزش و تکرار دستاوردهای غرب در حوزههای مختلف پرداخته میشود تفکرات غربی رشد کرده و تقویت میشوند با این وجود ارزشها و افتخارات خودی فراموش میشوند.
عضو هیئت علمی در آستانه اخراج دانشگاه شیراز گفت: جریان بی تعهد و غرب زده که جمعیت گستردهای را در دانشگاهها به خود اختصاص میدهند نه تنها در پیشرفت انقلاب اسلامی و دستارودهای کشور مشارکت فعالی ندارند بلکه علاوه بر سنگ اندازی در این مسیر مرتبا دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد هجمه و نقد مخرب قرار میدهند. نمونه این مسئله در فضاسازی علیه دستاوردهای کشور در دفاع مقدس، حوزه هسته ای، حوزه موشکی، جبهه مقاومت منطقه ای، استکبارستیزی و مقابله با تجاوز غرب و خودکفایی در بسیاری از عرصهها علنا مشاهده میشود.
وی با بیان اینکه در فتنههای سالیان اخیر منشا اصلی و پایگاه مهم اعتراضات و اغتشاشات دانشگاههای کشور بوده اند افزود: ممنوع کردن نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای ورود به دانشگاه که با تلاش جریان فکری غرب زده محقق شده راه را برای این مسائل هموارتر کرده است.
وی با اشاره به اینکه القای حس ناامیدی از انقلاب و نظام اسلامی در دانشجویان و سیاه نمایی وضع موجود و گذشته و حتی آینده به یک امر طبیعی در دانشگاهها تبدیل شده اظهار کرد: در وضع فعلی کشور عموما عناصر غرب زده از نظر علمی ضعیفتر از نیروهای متعدد انقلابی هستند و تنها با راهها و حیلههای غیرقانونی جریان خود را زنده نگاه داشته اند.
حقدل با بیان اینکه جریان غرب زده حاکم بر دانشگاهها با تمام توان خودو حتی با توسل به راههای غیرقانونی در برابر ورود نیروهای مومن و متعهد به دانشگاهها مقاومت میکند، تصریح کرد: یکی از راههای به ظاهر قانونی برای ممانعت از نیروهای انقلاب اسلامی و افراد متعهد به کشور مصاحبههای گزینشی در ظاهر گزینش علمی و در اصل گزینش خط فکری در مقاطع مختلف است.
وی افزود: اعمال نظرها و نمره دهیهای ظالمانه و خصمانه به دانشجویان در دروس مقاطع مختلف و عدم اجازه شکایت توسط دانشجو به مرجع غیر از استاد درس، باندبازیها و رای گیریهای ظاهری برای حفظ باند و حذف نیروهای ناهماهنگ با طیف حاکم خصوصا نیروهای متعد انقلابی، فشارهای مختلف و بهانه گیریهای مداوم در مورد نیروهای متعهد و آسان گیری و کمک به عناصر غرب زده و همفکر خصوصا در مورد اعضای هیئت علمی از راههای غیرقانونی و شبه قانونی است که در خصوص نیروهای مومن و متعهد در دانشگاهها به کار گرفته میشود.
وی لغو بورسیه چند هزار نیروی متعهد کشور و فشار و اخراج اساتید متعهد را یکی دیگر از راههای غیرقانونی برای برخورد با نیروهای متعهد و مومن در دانشگاهها برشمرد و افزود: امروز مفاهیمی مانند ایمان، تقوا، جهاد، حجاب و عفاف و دوری از مرزهای بی عفتی، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و از خودگذشتگی و توجه به محرومان و مستضعفین در فضای فعلی دانشگاه تضعیف شده اند و انگیزههای الهی و احکام اجتماعی و سیاسی اسلام مورد توجه و دغدغه اصلی دانشگاهها قرار نمیگیرند.
وی افزود: دانشگاهها در کشورمان یک نسخه برداری معیوب و ناکارآمد از دانشگاههای غربی است که علاوه بر داشتن معایب نظام دانشگاهی غرب خصوصا معایب فرهنگی و ایدلوژیک مزایای کلیدی آن را خصوصا در عرصه رفع نیازهای مختلف جامعه و صنعت دارا نیست.
حقدل اظهار کرد: به نظر میرسد انقلاب فرهنگی ساختار دانشگاهها را چندان اصلاح نکرده و صرفا به تغییر نیروهای حاضر و برخی دروس در دانشگاهها پرداخته است.