
کد خبر:۶۹۹۱۱۵
سلطانی:
استارتآپها موجی از تحول فناوری را در کشور ایجاد کردهاند
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: استارتآپها با نوآوری خود توانستهاند موجی از تحول فناوری را در کشور ایجاد کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پنل تخصصی الگوی اسلامی پیشرفت، ابتدا به تحلیل مختصری در مورد میزان وجود نوآوری در استارتآپها پرداخت و گفت: استارتآپها در ایران در مرحله ایدهپروری بیشتر کپی میکنند تا نوآوری، که البته این موضوع به طور طبیعی و به دلیل تجربه کشورهای دیگر نهتنها مشکلی ندارد بلکه برای انتقال سریع ایدههای روز ضروری است.
وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارتآپها در حوزه خدمات و IT فعالیت میکنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است؛ ولی در مرحله بازار استارتآپها کاملاً نوآور بودهاند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانستهاند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.
سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکتهای دانشبنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان میدهد شرکتهای دانشبنیان، چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت میکنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بودهاند.
وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارتآپها در حوزه خدمات و IT فعالیت میکنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است؛ ولی در مرحله بازار استارتآپها کاملاً نوآور بودهاند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانستهاند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.
سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکتهای دانشبنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان میدهد شرکتهای دانشبنیان، چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت میکنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بودهاند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.