
کد خبر:۷۰۰۸۶۸
معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد
پیشبینی جایزه ویژهای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه
معاون فرهنگی قوه قضائیه از پیشبینی جایزه ویژهای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مراحل نهایی این طرح در حال انجام است و به زودی به مراجع قضایی کشور نیز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در سی و پنجمین جلسه شورای قضایی استان کرمانشاه ضمن تبریک به قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه برای احراز جایزه تعالی فرهنگی قوه قضاییه در سال ۹۶ گفت: امیدوارم دادگستری استان برای حفظ این جایگاه برنامه ریزی مستمری داشته باشد.
وی افزود: به سازمانهای وابسته قوه قضاییه نیز ابلاغ شده که بتوانند با همراهی در بومی سازی مدل EFQM برای سازمانهای خود، ارزیابی این ادارات از حیث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و انتظار داریم تا سازمانها نیز با سرعت بیشتری این مقوله را دنبال و به تعالی سازمانی خود کمک کنند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه از پیش بینی جایزه ویژهای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مراحل نهایی این طرح در حال انجام است و به زودی به مراجع قضایی کشور نیز ابلاغ خواهد شد.
وی تمهید این مدل را نیز مانند EFQM محصول مطالعه و کار کارشناسی متناسب با دستگاه قضایی معرفی کرد.
حجت الاسلام صادقی افزود: در نظام اداری که مبتنی بر منطق اسلامی است، در مواجهه با مراجعین نگاه از بالا به پایین و به اصطلاح ارباب و رعیتی جایگاهی ندارد و ما به عنوان نمایندگان حاکمیت موظف به احترام و تکریم مراجعه کنندگان هستیم هر چند به سبب اقتضائات خاصی که در دستگاه قضا حاکم است تکریم مراجعین آن، قدری متفاوتتر از دیگر سیستمها است، اما شدنی و قابل اجراست.
وی یادآور شد: بخشی از تکریم ارباب رجوع، داشتن زبان خوش و ادب در گفتار و رفتار است که انجام آن نیز دشوار نیست. باید بدانیم و باور کنیم که عالم، دار مکافات است و اعمال و رفتار ما دیر یا زود به خود ما بر خواهد گشت.
وی افزود: به سازمانهای وابسته قوه قضاییه نیز ابلاغ شده که بتوانند با همراهی در بومی سازی مدل EFQM برای سازمانهای خود، ارزیابی این ادارات از حیث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و انتظار داریم تا سازمانها نیز با سرعت بیشتری این مقوله را دنبال و به تعالی سازمانی خود کمک کنند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه از پیش بینی جایزه ویژهای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مراحل نهایی این طرح در حال انجام است و به زودی به مراجع قضایی کشور نیز ابلاغ خواهد شد.
وی تمهید این مدل را نیز مانند EFQM محصول مطالعه و کار کارشناسی متناسب با دستگاه قضایی معرفی کرد.
حجت الاسلام صادقی افزود: در نظام اداری که مبتنی بر منطق اسلامی است، در مواجهه با مراجعین نگاه از بالا به پایین و به اصطلاح ارباب و رعیتی جایگاهی ندارد و ما به عنوان نمایندگان حاکمیت موظف به احترام و تکریم مراجعه کنندگان هستیم هر چند به سبب اقتضائات خاصی که در دستگاه قضا حاکم است تکریم مراجعین آن، قدری متفاوتتر از دیگر سیستمها است، اما شدنی و قابل اجراست.
وی یادآور شد: بخشی از تکریم ارباب رجوع، داشتن زبان خوش و ادب در گفتار و رفتار است که انجام آن نیز دشوار نیست. باید بدانیم و باور کنیم که عالم، دار مکافات است و اعمال و رفتار ما دیر یا زود به خود ما بر خواهد گشت.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.