سومین نشست برنامه ریزی نخستین تیم تحقیقاتی دانشجویی سازمان دهی شده با محوریت اشتغالزایی و کارآفرینی، نوزدهم مرداد ماه امسال برگزارشد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران انگیزشی دپا( دپارتمان دانش پژوهان آینده) با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی ژنیران، فعالیتهای تحقیقاتی خود را در تمام گرایش های پزشکی و کارآفرینی با هدف ارتقای رزومه دانشجویان و فارغ التحصیلان از یک سال پیش آغاز و بدینوسیله نشستی را با حضور برترین شرکت های آموزشی، کارآفرینان و نخبگان و نمایندگان علمی کشوری در سالن یاس تهران برگزار کردند.
در این نشست نمایندگان شرکتهای همکار از قبیل مدرسه بیوانفورماتیک ایران، گروه آموزشی رضازاده، آزمون صعود، ایران وب لایف،پارس سیلیکو، گروه آموزشی آدمد، نخبگان برتر پژوهشهای زیست فناوری، تشخیص ژن پژوه، ژن ایران، cancerology, بیوکمپ، بیمه ایران، مجتمع سلامت تهران، پارس ژن پژوه، کیان عدالت، ژنیران، نوین ترازعالم، دانش سیمین پردیس مدرسه شکوفایی تحقیقات فرد محور و ... حضور داشتند.
مصطفی نظری (سرپرست گروه انگیزشی و تحقیقاتی دپا) در این مراسم ضمن تأکید بر آموزش تکمیلی برای پرورش نیروی کارآمد، گفت: «این تیم سال96 با همکاری شرکتهای همکار حوزه سلامت توانست ۵۰ شغل ایجاد کند، فعالیتهای این تیم با استقبال و سرعت بسیار روبرو بوده است تا جاییکه پیش بینی میکنم امسال این آمار به ۳۰۰ شغل برسد.»
سید علی محسنی، مدیر آموزشی دپا از برنامه های آینده تحقیقاتی این گروه گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، در بخش تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، دندان پزشکی و دارویی تدابیر آموزشی مشخص است. قراردهای تیم تحقیقاتی دپا با مؤسسات و شرکت های حوزه سلامت به این شکل است که نیروهای کارآمد مورد نیاز برای شرکتهای تولیدی در بخش مهندسی پزشکی را تامین کند .
وی افزود: «در آینده نزدیک، شاهد رونمایی بخش انحصاری در زمینه مهندسی پزشکی خواهیم بود.»
داریوش سنقری دکترای رشته مدیریت عالی کسب و کار DBA، درباره جذب نیروی کارآمد با هنر شخصیت شناسی گفت: «برای شرکتهای استارآپی صنایع پزشکی و مهندسی پزشکی، با بررسی رزومه شخصی، آزمونهای هوش و روان شناسی و شخصیت شناسی به روش mbti, به طور کلی و کاربردی میتوان نیروی کارآمد جذب کرد.»
کمال پاسبان نماینده بخش پروژههای تیم تحقیقاتی شرکت ژنیران ضمن بیان راههای شناسایی ویروسها و باکتریها، گفت: «هدف ما ساخت دستگاههای جدید آزمایشگاهی است.»
در این مراسم مصطفی نظری، سه رأس اصلی مثلثی نظام کاری دپا را آموزش، کاریابی و اشتغالزایی با هدف کارآفرینی عنوان کرد و افزود: «بزرگ ترین مشکل دانشجویان ارائه خدمات مؤسسات آموزشی نیست، بلکه باید برای یادگیری یک مقدمات و زیرساختی وجود داشته باشد. بررسی علاقه مندیهای دانشجویان کارآمد بودن دورهها و عودت هزینه در صورت راضی نبودن دانشجویان سرلوحه برنامه آموزشی دپا است. دغدغه اصلی دپا برقراری لینکهای ارتباطی مفید برای اشتغالزایی دانشجویان است به نحوی که این رویه را در برگزاری دورههای متعدد بدست خودشان، اختصاصی کرده است تا منبع درآمد داشته باشند.»
وی افزود: «معرفی نیروی کارآمد، فعالیت دیگر گروه انگیزشی دپا برای تحقق بخشیدن به بخش کاریابی است.در واقع این گروه پایههای آموزشی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار دانشجویان و فارغ التحصیلان رشتههای تخصصی پزشکی را مهیا کرده است.»
سرپرست تیم دپا گفت: «در کارآفرینی (برنامه سوم) با برنامه ریزیهای مکرر آموزشی و مدیریتی گروه های انگیزشی به تشکیل گروههای ایده پرداز پرداخته تا حمایتهای لازم را بتوانند انجام دهند، اما نه به شیوه عملکرد استارآپها بلکه با عقد قرارداد با مؤسسات و شرکتهای داخلی و خارجی همکار حوزه سلامت تا از این طریق، تمرکز بسیاری روی مباحث جذاب اقتصادی و دادن طرحهای گوناگون به شرکتها داشته باشیم.»