دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای کالای شهرستان رشت گفت: یکی از مطالبات رانندگان احیای پایانه های اعلام بار است، اما مافیا و دلالان اجازه این کار را نمیدهند و نمیگذارند رانندگان قد علم کنند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو عباسی دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای کالای شهرستان رشت در نشست خبری مطالبات رانندگان که در دفتر اتحادیه جنبش عدالت خواه دانشجویی برگزار شد گفت: یکی از مطالبات رانندگان احیای پایانه های اعلام بار است، اما مافیا و دلالان اجازه این کار را نمیدهند و نمیگذارند رانندگان قد علم کنند.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از نقاط مختلف کشور فاقد پایانه اعلام بار هستند با این وجود حق رانندگان ضایع میشود چرا که به دلیل وجود دلالان کل کرایه را به راننده پرداخت نمیکنند افزود: این مسائل موجب عصبی شدن رانندگان شده و متاسفانه منشا این فساد نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور است.
دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای کالای شهرستان رشت با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای طبق پایه کرایه ۴ درصد کمیسیون میگیرد و از حق خود نیز نمیگذرد تصریح کرد: دستهایی در کار بود تا اعتراضات رانندگان را به اغتشاش بکشانند و این در حالی بود که رانندگان مطالبات به حقی داشتند، اما کسی حرفشان را گوش نمیداد.
عباسی با بیان اینکه یکی از مطالبات رانندگان بیمه تکمیلی بوده تصریح کرد: این امر به آتیه سازان حافظ واگذار شده، اما این در حالی است که ما هنوز از خدمات بیمه تکمیلی اطلاعی نداریم.
وی با بیان اینکه از طریق کمیسیون ماده ۱۲ به تخلفات شرکتهای حمل و نقل جادهای رسیدگی میشود تصریح کرد: بااستناد به این قانون اگر شرکتها مرتکب تخلف شوند ابتدا به آنها تذکر داده میشود و اگر باز هم این تخلف را تکرار کنند جریمه میشوند. واقعیت این است که اگر این شرکتها دست از تخلف نکشند نهایتا یک تا سه ماه پلمپ میشوند.
وی با بیان اینکه پرونده ۳۹۶ شرکت متخلف در کمیسیون ماده ۱۲ وارد شده که ۱۵۴ پرونده در دست اقدام است و ۴۴ شرکت نیز تبرئه شدند، تصریح کرد: در مجموع طی این دو سال تنها هشت شرکت حمل و نقل جادهای متخلف را تعطیل کرده اند که تعطیلی این شرکتها نیز تنها به معنی تعطیلی مکان فعالیتهای آنها بوده و این شرکتها در محل دیگری به فعالیت خود ادامه داده اند.
عباسی با اشاره به اینکه رانندگان نه تنها نمایندهای در کمیسیونهای ماده ۱۲ ندارند بلکه رونوشتی از جلسات رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل جادهای ارائه نمیشود، تصریح کرد: این در حالی است که در کمیسیون ماده ۱۱ به تخلفات رانندگان رسیدگی میکنند با این وجود در این کمیسیون تفکری در کار نیست و در همان بار نخست رانندگان را جریمه میکنند.
دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جادهای کالای شهرستان رشت با بیان اینکه اگر سالنهای اعلام بار احیا شوند ۹۰ درصد مشکلات رانندگان حل خواهد شد، تصریح کرد: اگر کوتاژ اعلام بار در بندرعباس را به سالن اعلام بار تحویل دهند بیست درصد از مشکلات رانندگان حل میشود.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه صنعت حمل و نقل صاحب ندارد و به گونهای صاحبان کالا همه کاره این صنعت شده اند و آنها میگویند که بارشان را چه کسی باید جابه جا کند، تصریح کرد: متاسفانه آقایان حرفهای خوبی میزنند، اما در اجرا به وعدهها و دستورالعملهایی که مینویسند عمل نمیکنند.