مدیرعامل استارتآپ «موزرا» گفت: این نرمافزار برای افراد با سلیقه موسیقیایی یکسان یک صفحه اجتماعی مشترک ایجاد میکند.
فتحاله فتحی مدیرعامل استارتآپ «موزرا» (شبکه اجتماعی موسیقی) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: موزرا از ۲ سال گذشته آغاز به کار کرده است و هماکنون با ۷ نیروی خلاق فعالیت خود را پیش میبرد.
وی درباره نحوه فعالیت «موزرا» ادامه داد: تمام آهنگهایی که افراد با تلفن همراه خود گوش میکنند در حافظه این نرمافزار ثبت میشود و اینگونه پس از مدتی سلیقه موسیقیایی فرد را تشخیص میدهد، به تبع هرچه فرد آهنگهای بیشتری را گوش دهد موزرا بهتر میتواند سلیقه او را کشف کند.
فتحی با اشاره به قابلیت موزرا برای تشخیص ۴۰ میلیون آهنگ از سراسر دنیا گفت: موزرا برای تمام کاربران خود این روند را دنبال و به تدریج با کشف سلیقه موسیقیایی هر فرد، آنان که سلیقه یکسانی دارند برای تبادل نظر در یک محیط گفتگو به یکدیگر معرفی میکند.
به گفته وی، بعد از اینکه افراد به هم مرتبط شدند، یک شبکه اجتماعی براساس سلیقه موسیقی هرکس شکل میگیرد و اینگونه مانند سایر شبکههای اجتماعی آنان میتوانند با یکد یگر تعامل داشته باشند.
مدیرعامل استارتآپ «موزرا» اظهار داشت: هر آهنگی که گوش داده میشود به بانک موسیقی موزرا اضافه خواهد شد و کاربران جدید میتواند به آهنگهای جدید دسترسی داشته باشند.
وی یکی از المانهای آهنگ را خواننده دانست و عنوان کرد: این نرمافزار قادر به تشخیص خواننده هر آهنگ است و اینگونه ارتباط خواننده و افرادی که آهنگهای او را گوش میدهند هم در موزرا مشخص میشود، سپس به صورت خودکار با ایجاد یک شبکه اجتماعی برای هر خواننده، امکان ارتباط طرفداران را با یکدیگر فراهم میکند.
وی اعلام کرد: برنامه بعدی ما برای موزرا این است که خود خواننده هم عضو این صفحه باشد و مستقیم بتواند با طرفدارانش ارتباط داشته باشد.