کد خبر:۷۱۷۱۵۹

گرانی بیش از حد بلیت هواپیما؛ ۵۰ درصد صندلی‌های هر پرواز خالی است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی به علت عدم استقبال مردم، در بسیاری از پروازهای داخلی، ۵۰ درصد ظرفیت هواپیماها نیز پر و تکمیل نمی شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صدیف بدری با اشاره به کاهش 25 درصد میزان و جمعیت مسافران پروازهای هوایی در شهریور ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: قطعا علت اصلی کاهش حجم مسافران در سال جاری را می توان افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی دانست و این مسئله کاملا مشهود بود که با افزایش چشمگیر نرخ بلیط، جمیعت مسافران در ترمینال فرودگاه ها کاهش محسوسی داشت.

 

افزایش یکباره 50 درصدی نرخ بلیط پروازهای هوایی در سال جاری

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه نرخ بلیط پروازهای هوایی در سال جاری به یکباره حدود 50 درصد افزایش یافت، ادامه داد: آمارهای اعلامی نشان می دهد که به علت افزایش قیمت بلیط، مسافران با قشر متوسط و ضعیف دیگر امکان استفاده از هواپیما را نداشته اند، البته با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط نیز پایین آمده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به علت عدم استقبال مردم، در بسیاری از پروازهای داخلی، 50 درصد ظرفیت هواپیماها نیز پر و تکمیل نمی شود.

مسافران به جای هواپیما از خودروهای شخصی استفاده می کنند

بدری تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما، تشدید نرخ ارز و افزایش قیمت تجهیزات هواپیماها است و ایرلاین ها با این استدلال قیمتها را بالا بردند، حال مردم در این شرایط به جای استفاده از هواپیما، از خودروهای شخصی و حمل و نقل جاده ای استفاده می کنند.

گرانی بیش از حد بلیت هواپیما؛ بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های هر پرواز خالی است

دولت به شرکت های هواپیمایی ارز دولتی اختصاص دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: سازمان هواپیمایی کشور ضمن کاهش قیمت بلیط‌ها و کاهش هزینه های جاری و اصلاح هزینه های تمام شده، باید بخش های دیگر ایرلاین ها را فعال کنند، از طرف دیگر دولت هم حمایت های لازم را در قالب پرداخت ارز حمایتی و دولتی برای هزینه های جاری ایرلاین ها و هزینه های نگهداری صورت دهد.

گرانی بیش از حد بلیت هواپیما؛ بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های هر پرواز خالی است

ایرلاین ها در دراز مدت دچار ورشکستگی می شوند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شرایط کنونی ایر لاین ها در دراز مدت موجب ورشکستگی آن ها می شود، گفت: قطعا شرکت های هواپیمایی را نمی توان به حال خود رها کرد و باید سیاست های حمایتی برای توسعه این بخش اعمال شود./

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
اگر به جای هزینه های بیهوده در حوزه هواپیمایی و مسافرت هوایی در داخل کشور به شرایط جاده ها و به خصوص راه آهن داخلی و قطار ها رسیدگی می شد و سرمایه گذاری صورت می گرفت، مطمئنا صنعت راه آهن پیشرفت می کرد و شاهد بهبود سرعت و کیفیت قطار ها بودیم. آن وقت می دیدید که چه سودی برای مسافرین و برای صنعت داخلی کشور بدست می آمد.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸
به جهنم!
0
1
پربازدیدترین آخرین اخبار